Tensió en el ple de l'Ajuntament de Lloret. L'ambient es va tensar ahir, i força, arran de l'intercanvi de paraules entre CiU i MILLOR, i també per la presència de funcionaris a la sala de plens.
Comencem pels retrets del Moviment Independent de Lloret. Marc Fuertes va tornar a demanar la dimissió del regidor Josep Valls. Va afegir que l'alcalde també havia de deixar el càrrec, i li va fer les acusacions que podem escoltar a l'arxiu de so. Romà Codina, de CiU, va respondre amb tranquil·litat.
La discussió la van presenciar una 50ena de treballadors de l'Ajuntament. Van assistir en el ple d'ahir per donar suport a les dues funcionàries a qui la setmana passada alguns mitjans de comunicació van relacionar amb l'operació Clotilde. S'insinuava que haurien cobrat diners a canvi de concertar una entrevista entre l'alcalde i el presumpte cap de la màfia russa a Catalunya, Andrei Petrov.
Ahir la plantilla de l'Ajuntament va rebutjar el prec que va presentar Marc Fuertes, que demanava que s'apartessin de les seves funcions les treballadores investigades.
En acabar el ple, els funcionaris van prendre el torn de paraula i van llegir un manifest amb què donen suport a les treballadores afectades i critiquen els mitjans de comunicació que han publicat el nom de les dues funcionàries. Salvador Duran, president de la Junta de Personal.
El manifest també critica que es relacioni el delicte de corrupció amb persones que no estan imputades. Respecte al prec que va presentar el MILLOR, els empleats de l'Ajuntament van ser clars i taxatius. En aquest sentit, Salvador Duran va dir a Marc Fuertes que s'ho pensi bé si algun dia té la intenció de ser alcalde de Lloret.
Demà dimecres, 6 de març, a les 9 de matí s'ha convocat una concentració de suport a la plaça de l'Ajuntament per donar suport als treballadors municipals. Cal recordar que divendres passat el Periodico de Catalunya va publicar que la Guàrdia Civil investigava dues funcionàries per suposats cobraments de diners a canvi de concertar una entrevista amb l'alcalde.
Una de les funcionàries nega de manera rotunda haver comès cap delicte i ha anunciat que emprendrà accions legals contra l'esmentat mitjà de comunicació i els periodistes que signen la notícia.
