Marxa silenciosa amb 200 persones a Lloret de Mar per reclamar una societat sense racisme

La convocatòria s'ha fet aquest diumenge al migdia per condemnar, com s'està fent aquests dies arreu del món, la mort de George Floyd, el 25 de maig, a mans d'un policia de Minneapolis.

Nanou Camara, James Camara, Atika Nouali, Modie Dukuray, Eusebi Simeon, Housna Ouarid i Chima Keta
Marxa silenciosa amb 200 persones a Lloret de Mar per reclamar una societat sense racisme

00:00



Unes 200 persones s’han manifestat a Lloret aquest diumenge al migidia per reivindicar una societat sense racisme. Una convocatòria feta per condemnar, com s’està fent aquests dies arreu del món, la mort de George Floyd, el 25 de maig, a mans d’un policia de Minneapolis.

Després d’uns breus parlaments i un minut de silenci agenollats a terra a la plaça de l’Ajuntament, els manifestants han fet una marxa silenciosa, tots amb mascaretes i mantenint les distància física, fins arribar a la terminal d’autobusos.

Critiquen el racisme, tant explícit com implícit, que asseguren que també existeix aquí, lamenten la brutalitat policial -especialment als EUA- i reclamen justícia perquè les vides són vides i valen totes per igual, tant si ets blanc com negre, xinès o marroquí. A l’àudio adjunt podeu escoltar algunes de les persones que s’han manifestat: Nanou Camara, James Camara, Atika Nouali, Modie Dukuray, Eusebi Simeon, Housna Ouarid, Chima Keta.

[Best_Wordpress_Gallery id=»35″ gal_title=»Manifestació contra el racisme per la mort de George Floyd»]

La imatge de l’agent policial ofegant Floyd fins a matar-lo ha trasbalsat la societat i les protestes contundents no s’aturen arreu del món, en què persones de tots colors mostren la seva indignació pel tracte policial a les minories ètniques.

Jordi Alarcón: «De vegades el pinyó val burrades i penses, qui comprarà panellets?»

A la pastisseria de la plaça de Melcior Montero i Vert, fa més de trenta anys que elaboren el dolç més tradicional de la Castanyada.

Minut de silenci en record de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

L’Ajuntament trasllada el seu condol i solidaritat als familiars i amics de les víctimes, així com a totes les persones afectades, i agraeix la tasca dels serveis d’emergència.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.