Més de 100 activitats per al curs 2013-2014

L'Ajuntament de Lloret ha presentat més d'un centenar d'activitats per al curs 2013-2014. Cobreixen tots els àmbits: des del laboral, al formatiu, social, cultural i també esportiu. La finalitat és satisfer el màxim nombre d'interessos de la ciutadania. Les més de 100 activitats es tradueixen en cursos, tallers o jornades. D'entre totes cal destacar les […]

L'Ajuntament de Lloret ha presentat més d'un centenar d'activitats per al curs 2013-2014. Cobreixen tots els àmbits: des del laboral, al formatiu, social, cultural i també esportiu. La finalitat és satisfer el màxim nombre d'interessos de la ciutadania.

Les més de 100 activitats es tradueixen en cursos, tallers o jornades. D'entre totes cal destacar les que ofereix, de forma gratuïta, el Servei d'Ocupació Municipal (SOM). Formarà mig miler de persones, moltes d'elles en situació d'atur, a través de dinou cursos.

L'objectiu és facilitar l'accés al mercat laboral i millorar les competències en idiomes, informàtica, habilitats directives i de treball en equip. En el cas de les classes de rus, les places ja són cobertes. Hi ha més oferta de cursos, en aquest cas, a través dels Centres Cívics. A petició dels usuaris, s'han programat classes d'idiomes i noves tecnologies. La novetat és que es reserven 5 places per a persones a l'atur que no tenen cap tipus de prestació.

Aquest vessant formatiu es combina amb propostes més artístiques, com pintura, cant coral, artesania i balls orientals, llatins o sardanes. També s'ha incorporat un apartat sobre salut i benestar que inclou Pilates, tai-txi, medicina natural o temes d'autoajuda.

Tots aquests cursos es duen a terme en els Centres Cívics, juntament amb entitats i associacions de la vila. Pel que fa als esports, hi ha propostes per a totes les edats: atletisme, natació, manteniment, marxa nòrdica o ioga.

L'Ajuntament també dóna a conèixer l'oferta d'activitats esportives extraescolars, de clubs esportius i d'entitats locals. Sumen en total més de 30 propostes que fomenten esports d'equip, com el futbol, bàsquet o hoquei, o disciplines com el ballet, la dansa o la gimnàstica.

Encara hi ha més oferta de cursos per a recordar. La gent gran té a la seva disposició classes de vocabulari i conversa en francès, guitarra, sevillanes, Photoshop i tallers de vidre i d'una tècnica que s'anomena docupage.

A banda d'una llarga llista, el casal municipal de la gent gran repeteix els tallers de més èxit. Són els d'informàtica, bijuteria, pachtword, anglès, country i ceràmica. A més, el taller de memòria s'oferirà al centre cívic del Rieral.

Les inscripcions s'han de formalitzar a l'Oficina d'Informació i Atenció al Ciutadà, als baixos de l'Ajuntament.

(Foto: gent gran fent classes de country. Font: web municipal)

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.