ICV-EUiA i ERC presenten dues mocions en el ple d'aquesta tarda. Defensen d'una banda un sistema sanitari públic i universal i d'altra banda una modificació de la llei hipotecària perquè les persones que no poden fer front a l'hipoteca, deixin de pagar-la quan perdin el pis.
Javier Rodríguez Pacios, portaveu de la coalició, afirma que el que semblava un dret intocable com és el de la sanitat pública i universal, la dreta l'està tocant. Afirma també que qui defensa que el sistema nacional de salut continuï igual són els partits d'esquerra.
És per això que la coalició i ERC s'han unit per portar aquest debat en el ple d'aquesta tarda. Assegura Pacios que malgrat el tema sobrepassi l'àmbit municipal el tema afecta a tothom.
Rodríguez Pacios diu que ho porten a ple amb el suport ja dels partits d'esquerra. L'altra moció pretén sumar peticions al Govern central perquè modifiqui la llei hipotecària per regular la dació en pagament retroactiva i adoptar mesures per evitar els desnonaments per motius econòmics, de manera que es garanteixi el dret a l'habitatge.
Des d'ICV-EUiA estan treballant en una campanya de recollida de signatures. En volen portar mig milió en el congrés perquè es modifiqui aquesta llei. De moment es debat en el ple d'aquesta tarda. Serà a les sis i el podran seguir en directe per NRLL.
