Nou pas en la regulació dels retranquejos privats

L'Ajuntament ha fet un pas més per legalitzar les terrasses tancades dels restaurants de la vila. Molts establiments tenen construccions que no s'atenen a la legalitat. Quan es va provar la llei que prohibia fumar, molts locals van decidir tapar la terrassa, de manera que podien oferir un espai tancat per als clients fumadors.  Aquests […]

L'Ajuntament ha fet un pas més per legalitzar les terrasses tancades dels restaurants de la vila. Molts establiments tenen construccions que no s'atenen a la legalitat. Quan es va provar la llei que prohibia fumar, molts locals van decidir tapar la terrassa, de manera que podien oferir un espai tancat per als clients fumadors.

 

Aquests espais que ocupen la zona entre l'edifici i la vorera són privats, però han de permetre el trànsit de les persones. Però, tot i que la llei era clara, fins al 2009 l'adminsitració no l'havia fet complir, segons el regidor de Via Pública, Jordi Orobitg. El setembre del 2009 es va aprovar una nova normativa que obligava a tots els restaurants a enderrocar aquestes construccions. Tot i així, perquè tinguessin temps per adaptar-se a la llei, se'ls va donar un termini de tres anys.

 

En aquell moment governava CiU en majoria absoluta. Amb el nou mandat, però, els grups municipals van reunir-se i veient que eren molts els restaurants que van cometre la irregularitat, la majoria de formacions van entendre que ara no és el millor moment per obligar-los a tirar a terra una part del local. A més, en cas que no ho fessin, el cost aniria a càrrec de l'Ajuntament.

 

Per tant, els grups municipals han acordat que els establiments que van fer aquests tancaments abans del setembre del 2009 podran mantenir-los. Això sí, caldrà que acreditin documentalment que les obres són d'abans d'aquesta data i, a més, si hi ha un canvi de titular o canvi de llicència, s'haurà de complir la normativa i enderrocar el tancament existent.

 

Pel que fa a les obres fetes després del 3 de setembre del 2009, els restauradors estan obligats a enderrocar-les. Però també se'ls ha allargat el termini i tenen marge per fer-ho fins al setembre d'aquest any.

 

Així es va aprovar a l'últim ple municipal, on també es van decidir dos canvis de la normativa. Un permet que els restaurants puguin posar dos punts de suport que no siguin fixos perquè els tendals puguin cobrir tota la terrassa.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.