La Casa del Mar inicia temporada amb un programa d'activitats educatives centrades en la natura i, especialment, en el litoral. La finalitat és donar a conèixer als nens l'entorn marí i boscós de Lloret, sovint desconegut per a les famílies que viuen a la vila. Pensant en les escoles, tant del municipi com de fora, s'han confeccionat un seguit de tallers.
El responsable de la Casa del Mar, Santi Escartín, avança que “ens aproparem a la primera línia del mar i també anirem fins al bosc, alguns tallers tenen un enfoc naturalista i altres de respecte cap a la natura”.
Un dels objectius de la Casa del Mar és acostar l'entorn natural de la vila a veïns i visitants. “A Lloret es dóna un fet curiós: els veïns no fan vida de cara al mar i els sorprèn els indrets que hi ha ben conservats i de valors alts, també passa amb la gent de fora”, exposa Escartín.
La Casa del Mar és un equipament força jove. Va obrir portes fa poc més d'un any i el balanç és “positiu”. Segons els responsables, les activitats tenen una bona acollida entre els usuaris i per això donen continuïtat al casal que han fet a l'estiu.
El casal d’hivern s’iniciarà el 5 d’octubre. Tindrà lloc els dissabtes al matí, per a nens de 5 a 13 anys. Entre setmana, es fan els tallers per a escoles, però també hi ha itineraris pensats per a les famílies.
Totes les activitats de la Casa del Mar compten amb biòlegs i llicenciats en ciències ambientals o del mar.
(Foto: imatge exterior de la Casa del Mar, a tocar la platja de Fenals. Font: web xatrac.org)
