La Costa Brava, encapçalada per Lloret, vol tornar a ser la destinació principal dels turistes russos a Catalunya. Per això, es du a terme a la vila una convenció amb 150 agents de viatges del segon gran touroperador rus, Tez Tour, amb l'objectiu que coneguin i promoguin la destinació entre els seus clients.
La Costa Brava va liderar l'arribada del turisme rus fa 20 anys i el va acaparar fins que la Costa Daurada li va prendre aquest lideratge, segons el president de la Diputació de Girona, Jaume Torramadé, que reconeix que durant uns anys no s'han fet les coses com calia a la Costa Brava, però que ara es torna a apostar pel turisme rus.
La Costa Daurada, seguida de la Costa Brava, la costa del Maresme i Barcelona ciutat, són les destinacions predilectes d'aquest mercat. Per situar la Costa Brava capdavantera, el director comercial de Tez Tour a Espanya, Eugeni Vasiliev remarca que cal donar valor a l'autenticitat del litoral gironí. Per aquest motiu, Vasiliev explica que a Lloret hi ha dues zones molt diferenciades per al mercat rus.
Precisament, el turisme rus sol allotjar-te en zones costaneres, però busca una oferta molt més àmplia que el sol i platja, tal com explica la secretària general de Turisme, Marian Muro.
En aquest sentit, l'alclade de Lloret de Mar, Romà Codina, defineix el visitant rus com a un turista exigent, que vol molt més que l'oferta de sol i platja. Precisament, l'Ajuntament ha notat un interès destacat dels turistes russos per utilitzar equipaments com el nou teatre municipal.
Davant les previsions positives que fan tant des del Patronat de Turisme com des de la Generalitat, l'alcalde afirma que cal ser optimistes. L'any passat van visitar Catalunya uns 500mil turistes russos i aquest 2012 s'espera incrementar la xifra entre un 40 i un 60%. Per tant, la previsió és que visitin Catalunya entre 800.000 i un milió de turistes russos. Uns visitants que es calcula que deixaran una despesa total de 1.500 milions d'euros, un 120% més que l'any passat.
El que se sap segur és que el nombre de vols directes de diferents ciutats russes fins a Barcelona s'incrementarà en un 70%. I els vols directes de
