24.1 C
Blanes

OceanCats passa per Lloret de Mar en la travessia entre L’Ametlla de Mar i Palamós

Es tracta d’un repte esportiu que té un rerefons de crida ambiental, amb l’objectiu de conscienciar sobre la contaminació que pateixen els mars i els oceans per l’ús desmesurat dels plàstics i microplàstics.

Durant una travessia (OceanCats)
Durant una travessia (OceanCats)
Quim Planells

L’equip OceanCats ha passat per Lloret de Mar, en la travessia a rem que ha realitzat entre L’Ametlla de Mar i Palamós. Es tracta d’un repte esportiu que té un rerefons de crida ambiental, amb l’objectiu de conscienciar sobre la contaminació que pateixen els mars i els oceans per l’ús desmesurat dels plàstics i microplàstics.

Un dels membres d’OceanCats, Quim Planells, destaca que va ser una travessia de 122 milles, que equival a 225 quilòmetres, que van iniciar divendres 18 de juny. Al llarg del recorregut, que el van completar en 49 hores per les males condicions meteorològiques, van realitzar un mostreig de microplàstics.

“Vam fer la travessia de 225 quilòmetres i vam realitzar un mostreig de microplàstics, ho vam fer en 49 hores perquè la meteorologia no va ser la millor”

Quim Planells

La travessia va comptar amb algunes dificultats, com la reparació que van fer del timó.

Durant una travessia (OceanCats)
Durant una travessia (OceanCats)

Quim Planells explica que amb aquests reptes, els quatre membres de l’equip -que remen en torns de dues persones- milloren les seves habilitats en el rem oceànic. A més, assenyala que s’alimenten, especialment, de menjar liofilitzat.

“Aquests reptes ens permeten anar entrenant i millorar la tècnica i els coneixements del rem oceànic”

Quim Planells

Els membres d’OceanCats ja tenen la vista posada en el seu pròxim repte, que serà l’1 d’agost, en una travessia des de Tossa de Mar fins a Sóller, a Mallorca, d’anada i tornada. A més, pel desembre del 2022 tenen un repte molt ambiciós: creuar l’Oceà Atlàntic a rem, des de l’illa de La Gomera fins a Antigua i Barbuda, al Carib. Això suposa més de 3.000 milles, uns 5.000 quilòmetres, que tenen previst completar en uns 40 dies.

Contingut per a tu

Lloret de Mar demana a la Generalitat que arregli la part nord del passeig de Fenals

L'alcalde Lamelas qualifica aquesta obra "d'imprescindible" i la voluntat és que es doni continuïtat al projecte del sector sud.

Fede Guich afirma que “les skate series del cap de setmana ens posicionen com a destinació esportiva”

La primera aturada de la competició ha comptat amb 70 riders, que han saltat més de 6 metres d'alçada.

Aquest dijous es reparteixen els 393 tiquets de vaixell per anar a Santa Cristina

La venda es durà a terme al Museu del Mar i a l’oficina central de Turisme, a l’avinguda de les Alegries.

Torneig de veteranes, amb Atlètic Club i entitats de Castellar, Figueres i Tordera

La competició Màgic Park arriba a la 2a edició, després de l'èxit de l'any passat.

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...