Plasmen en imatges els sentiments de les dones maltractades

Callar, tenir sentiment de culpa, indefensió, por a una presó imaginària o sentir-se inútil. Són alguns dels sentiments que pateixen les dones que són víctimes de violència masclista. Una exposició que s'inaugura avui dimarts recull tots aquests sentiments i els expressa en imatges. Les fotografies són colpidores, impactants. Tenen per objectiu arribar a un públic […]

Callar, tenir sentiment de culpa, indefensió, por a una presó imaginària o sentir-se inútil.

Són alguns dels sentiments que pateixen les dones que són víctimes de violència masclista. Una exposició que s'inaugura avui dimarts recull tots aquests sentiments i els expressa en imatges. Les fotografies són colpidores, impactants. Tenen per objectiu arribar a un públic majoritari, per tal d'entendre una mica millor les víctimes.

La mostra, creada el 2009 després de tres anys de feina, l'ha elaborada la plataforma de Dones de Blanes. La comissionària, Amparo Ardanuy, destaca que “no volíem cap escena de violència explícita o física, la més difícil d’explicar és la violència psicològica, la dels sentiments”.

Cada fotografia mostra un sentiment. Estan totes connectades, expressen una evolució i mostren les sortides que tenen les dones que pateixen maltractaments de part de les seves parelles. L'objectiu és “sensibilitzar, fer reflexionar i generar empatia, per a fer entendre a qui no ho pateix què viu una dona en aquesta situació”.

La mostra -que es titula 'Sentiments'- ha passat per diferents espais, com per exemple un institut de Secundària de Blanes. Allà va permetre als alumnes de 4rt d'ESO reflexionar sobre com s'estableixen les relacions de parella.

Ara l'exposició ha fet parada a Lloret. La trobaran a la Biblioteca, fins dilluns de la setmana que ve (28 de novembre). Com diem, s'inaugura avui, a les 19:30 hores, al voltant del Dia Internacional Contra la Violència Masclista.

A les 20 h, mitja hora més tard, començarà una xerrada que organitza l'associació de la Dona Activa. Va a càrrec dels Mossos d'Esquadra, que “ajudaran a reconèixer un maltractador” i els passos legals per a denunciar un cas de violència de gènere.

La xerrada va a càrrec de l'Oficina d'Atenció a la Víctima, dels Mossos de Blanes. Comença a les 20 hores a la sala polivalent de la Biblioteca de Lloret.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.