Avui som a 2 de gener i volem saber què hem d’esperar del 2026 des del punt de vista meteorològic a Lloret de Mar i a la comarca de la Selva.
Segons el nostre home del temps, Xavi Segura, els mapes indiquen que tornarem a tenir un hivern en temperatures de mitjana per sobre del que tocaria. Amb 1 grau o 1,5 graus per sobre de la mitjana habitual al conjunt de l’hivern d’aquest 2026.
De moment, aquests primers dies hem començat amb valors normals per les dates i tindrem una fredorada de cara a la Cavalcada, Reis i dies posteriors. Per tant, inici fred d’aquest 2026 però sembla que en el conjunt de l’hivern les temperatures estarien lleugerament per sobre del que tocaria.
Hem de tenir en compte que l’hivern no és una època plujosa a casa nostra, però sembla que podríem tenir les precipitacions normals o potser una mica per sobre del que tocaria. Això vol dir que podria ploure de forma una mica més freqüent del que estem acostumats, per exemple els mesos de gener i febrer que acostumen a ser secs a la Selva Marítima.
Si bé és difícil saber quin temps farà a tants mesos vista, els mapes a llarg termini indiquen que tornarem a tenir un any amb temperatures per sobre de la mitjana, amb un estiu molt càlid. Sembla que la primavera ens tornaria a portar, i fins i tot a la tardor, les precipitacions habituals per les dates, que són les èpoques més plujoses a casa nostra. Sembla que la sequera quedarà ben lluny, però les temperatures continuaran pujant a causa de la crisi climàtica i l’escalfament global.
