Quina feina fa el lloretenc Andrés Díez, psicòleg esportiu

Si hi ha una figura que, en els últims anys, comença a tenir més presència en el mon de l’esport és la del psicòleg esportiu. Tot i que encara és complicat veure-la en els clubs més humils, en les entitats professionals i semiprofessionals ja és una peça més de l’organigrama.

Andrés Díez, com a psicòleg esportiu.
Andrés Díez
Quina feina fa el lloretenc Andrés Díez, psicòleg esportiu
00:00

Si hi ha una figura que, en els últims anys, comença a tenir més presència en el mon de l’esport és la del psicòleg esportiu. Tot i que encara és complicat veure-la en els clubs més humils, en les entitats professionals i semiprofessionals ja és una peça més de l’organigrama.

Actualment, equips de futbol com el Vilassar de Mar, de la Tercera Federació, i el Centre d’Esports Sabadell, de Primera Federació, compten amb la tasca del psicòleg esportiu lloretenc Andrés Díez. La seva funció és la de donar eines a jugadors, entrenadors i familiars, el que s’anomena triangle del futbol base, per poder treure més profit de l’activitat esportiva i dur-la a terme en les millors condicions possibles.

andres 1
El psicòleg esportiu Andrés Díez.

Segons Andrés Díez, “per tenir un bon rendiment has d’estar físicament i a nivell de nutrició, però dins d’aquest rendiment també està la part mental, que cal treballar-la”.

El club on Andrés Díez hi dedica més hores és el Vilassar de Mar, on també juga com a porter del Primer Equip. La seva tasca com a psicòleg esportiu es concentra en els equips de base.

andres 3
Díez, parlant amb joves.

En aquest sentit, “amb els entrenadors fem reunions grupals on treballem, entre altres aspectes, la seva comunicació o la gestió d’equip, i amb les famílies també parlem de com acompanyar els infants, per exemple”. El lloretenc considera que “els casos més difícils tenen a veure amb els nens més petits, on hi has de posar més imaginació per arribar a ells”.

A banda de treballar amb la base del Vilassar de Mar i els porters del Sabadell, Andrés Díez també ha format part, anys enrere, de la Unió Esportiva Figueres.

La copa AFIA, que reuneix futbolistes majors de 55 anys, arriba al seu final

L'esdeveniment esportiu ha reunit un total de 800 persones i 25 delegacions provinents del Brasil, Estats Units i Alemanya.

Daniela Guillén, capitana d’Europa als FIM Intercontinental Games 2026

La lloretenca està molt orgullosa de la convocatòria i assegura que l'objectiu serà sobretot gaudir i promoure el motocròs.

Miguel Molina guanya les 6 hores de COTA del Mundial de Resistència

La prova s'ha disputat aquest cap de setmana al circuit de Las Américas, als EUA.

El Memorial Felipe Cerro dona el tret de sortida a una nova temporada del Bàsquet Lloret

El torneig reunirà aquest cap de setmana 16 equips al pavelló del Molí i servirà per començar a agafar rodatge abans de la nova temporada.