Reunio per a les mostres comercials

L'equip de govern i els grups de l'oposició es reuneixen per parlar de les mostres comercials. Fa unes setmanes, el ple de l'Ajuntament va aprovar que es torni a permetre a les botigues exposar els seus productes a la via pública, però de manera ordenada. Tot i que el govern, format per CiU i ERC, volia […]

L'equip de govern i els grups de l'oposició es reuneixen per parlar de les mostres comercials. Fa unes setmanes, el ple de l'Ajuntament va aprovar que es torni a permetre a les botigues exposar els seus productes a la via pública, però de manera ordenada.

Tot i que el govern, format per CiU i ERC, volia més temps per preparar la nova ordenança, l'oposició va aconseguir majoria i es va aprovar que la nova normativa hauria d'estar vigent abans de la temporada turística.  Per això el govern ha presentat una proposta inicial, que marca quins productes es poden exposar a l'exterior de l'establiment i en quines condicions.

Per exemple, que no hi hagi més de dos expositors i que siguin del mateix color que la façana. Una normativa que, segons el regidor de Comerç, Jordi Orobitg, vol aconseguir una imatge ordenada d'aquestes mostres, que actualment estan prohibides.  

L'oposició i l'associació de comerciants, però, critiquen la proposta i consideren que és de mínims. El president dels botiguers, Francesc Alsina, per exemple, diu que no estan d'acord amb la majoria de punts i pel que fa a l'oposició, la majoria coincideix que és una proposta de mínims, que no s'ha consensuat amb els botiguers i que, a més, discrimina els barris que no estan al centre així com la resta d'activitats econòmiques. 

Marc Fuertes, líder del Moviment Independent de Lloret, ha estat el més contundent en criticar l'ordenança. En canvi, qui s'ha mostrat més conciliador és Javier Rodríguez Pacios. El portaveu d'ICV-EUiA opina que l'ordenança sobre les mostres és més propera al consens que no pas al desacord.   

Davant d'aquest allau de crítiques, el regidor de Comerç, el republicà Jordi Orobitg, defensa la feina feta en aquest document inicial.   

Orobitg recorda que la voluntat de

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.