‘Romería’, de Carla Simón, es veurà aquest dijous a Lloret, amb el Cineclub Adler

La projecció serà a l'hora habitual (20.30 hores), al Teatre.

'Romería' (Traveler)
Joan Moret
‘Romería’, de Carla Simón, es veurà aquest dijous a Lloret, amb el Cineclub Adler
00:00

Romería es podrà veure aquest dijous a Lloret de Mar. El Cineclub Adler projectarà l’última pel·lícula de Carla Simón, que després d’Estiu 1993 i Alcarràs tanca la seva trilogia familiar. El film, presentat al Festival de Canes 2024, desenterra històries d’amor i droga al Vigo dels anys 80.

El president del cineclub, Joan Moret, explica que la història se centra, en concret, en un viatge que Simón va fer a Vigo, d’on era originari el seu pare, per conèixer més coses sobre la relació dels seus pares, que van morir de sida quan ella era molt petita.

 “Es basa en l’estranyesa de la seva experiència vital quan ella tenia 18 anys i va anar per fer una gestió administrativa a Vigo i va intentar indagar amb la seva família biològica detalls de la relació dels seus pares que ella desconeixia”  

Joan Moret

Un cop més, Carla Simón porta a la pantalla un trosset de la seva vida per “crear, amb el cinema, les imatges que li falten a la seva memòria familiar”.

En aquest cas, l’argument és el següent: la Marina, adoptada des de ben petita, viatja a Vigo per trobar-se per primera vegada amb la família del seu pare biològic. La seva arribada farà ressorgir un passat ja enterrat. Guiada pel diari de la seva mare i a través d’una connexió especial amb el seu nou cosí, la Marina descobrirà les ferides familiars i per fi podrà reviure la memòria fragmentada d’uns pares que amb prou feines recorda.

Joan Moret està convençut que als espectadors a qui els van agradar Estiu 1993 i Alcarràs els agradarà també Romería.

“És una pel·lícula que es mou en unes coordenades diferents, que potser no és tan amable com eren les seves dues anteriors pel·lícules, però és una evolució evident de la cineasta i, per tant, qui vulgui seguir la seva carrera i com evoluciona la seva carrera és un títol imprescindible de veure”

Joan Moret

Romería es podrà veure demà dijous, a dos quarts de nou del vespre, al Teatre de Lloret.

Concerts corals a l’església amb motiu del 15è Festival Internacional Cançó Mediterrània

Es poden gaudir avui durant tot el dia gratuïtament i divendres a la tarda hi haurà actuacions a la Roca d'en Maig.

Laia Vilaseca, Pedro Martí, Josan Morteiro i molts altres escriptors de renom, a Lloret Negre

Ells i la resta de finalistes participaran en taules rodones avui i demà; l'entrega de premis serà demà a la tarda al Casal de l'Obrera.

Lloret es prepara per a una nova edició del Drone Festival, l’11 i 12 de setembre

Cada dia s'oferirà un espectacle diferent, inspirats en les tradicions catalanes i en el mar Mediterrani.

Jocs de falda per iniciar els més petits en el camí de la lectura

La biblioteca organitza un tastet d'aquests jocs, aquest dijous al matí, per a infants de 0 a 18 mesos.