Salut allarga una setmana la mascareta obligatòria als centres sanitaris

El Govern considera la decisió "prudent" un cop s'ha passat "el primer pic" de l'epidèmia de grip.

El Departament de Salut ha allargat durant una setmana la mesura de dur mascareta obligatòriament als centres sanitaris, segons a l’Agència Catalana de Notícies. Fonts del departament han explicat que s’ha pres aquesta decisió perquè, tot i que s’ha passat «el primer pic» de l’epidèmia de grip, és «prudent esperar una mica més» per veure com evoluciona la situació.

El departament no tanca la porta, doncs, a que la mesura es pugui allargar en el temps més enllà d’aquesta setmana de pròrroga inicial. Cal recordar que Salut va tornar a fer obligatòria la mascareta als centres sanitaris el 9 de gener, en principi per a 15 dies. Amb la pròrroga la mesura s’estén, en principi, fins a la final de mes.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.

Isaac Lloveras: «No hi ha salut possible, sense salut mental»

Aquest 10 d'octubre se celebra aquesta jornada amb l'objectiu de visibilitzar la problemàtica, lluitar contra l'estigma i equiparar la salut mental amb la física.