La civilització maia no va profetitzar la fi del món pel desembre del 2012, sinó un canvi de cicle. En concret, l'inici d'un nou cicle còsmic. Això argumenta l'ufòleg Sixto Paz, que oferirà aquesta nit a Lloret de Mar una conferència titulada 'Els mites i veritats de l'any 2012'.
Expert en la cultura maia, Sixto Paz ha volgut aclarir que “ells no van parlar de la fi del món, sinó de canvis, dels molts canvis que s’estan produint, com el canvi climàtic, l’econòmic…”.
Un altre tema que Sixto Paz abordarà a la conferència d'avui és la premonició. En aquest sentit, conclou que l'únic límit que hi ha és la ignorància de les persones.
Segons el ponent, la ufologia -que estudia les qüestions relatives als ovnis- té cada cop un públic més gran. Ho podran comprovar a la xerrada d'aquest dimarts a la vila. Començarà a les 20 h, en el centre Padme, situat al carrer Mercè Rodoreda (Rieral).
Els recordem que una estona abans, a les 16 h, el Casal del Jubilat organitza la seva assemblea anual. El lloc és la sala polivalent de la Biblioteca.
