Taules informatives a Lloret, en el dia mundial contra el Càncer de Mama

Una de cada vuit dones presenta càncer de mama i el pic d’incidència és als 50 anys, tot i que la supervivència ha augmentat gràcies a la prevenció i tractaments.

Cristina Pané
Taules informatives a Lloret, en el dia mundial contra el Càncer de Mama
00:00

Lloret de Mar commemora el dia mundial contra el Càncer de Mama, que és demà, amb un parell de taules informatives. Una de cada vuit dones presenta càncer de mama i el pic d’incidència és als 50 anys. Cal destacar que només un 5 % dels càncers de mama són hereditaris i que l’1 % dels homes també el poden patir.

El càncer de mama en estadi localitzat, és a dir quan el tumor està localitzat a la mama i no hi ha metàstasi, té una supervivència del 90 % al cap de cinc anys. És a dir, 90 dones continuaran vives cinc anys després d’haver patit un càncer de mama. La mortalitat del càncer de mama ha disminuït significativament en les tres últimes dècades a causa de les proves de prevenció i pels avenços en els tractaments.

Com hem dit, el dia mundial del càncer de mama és aquest dijous, 19 d’octubre, en què l’associació Catalunya contra el Càncer organitza unes taules a la plaça de l’Església i a la plaça París (de 9 a 13h). Cristina Pané, presidenta de l’entitat, assenyala que “el més important és prevenir el càncer”.

L’associació ofereix diferents serveis a les persones malaltes de càncer, com una psicooncòloga, a més de perruques, llits o cadires de rodes als malalts.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.

Isaac Lloveras: «No hi ha salut possible, sense salut mental»

Aquest 10 d'octubre se celebra aquesta jornada amb l'objectiu de visibilitzar la problemàtica, lluitar contra l'estigma i equiparar la salut mental amb la física.