Tot a punt per donar el tret de sortida del Rally Lloret

Serà la primera prova del calendari estatal de competicions de ral·li i ho farà amb la presència de 145 equips.

Guillem Pérez, Jordi Orobitg
Tot a punt per donar el tret de sortida del Rally Lloret
00:00

Tot a punt perquè aquest divendres es doni el tret de sortida al 9è Rally de Lloret de Mar, que tornarà a convertir la destinació en la capital del motor. Serà la primera prova del calendari estatal de competicions de ral·li i ho farà amb la presència de 145 equips, amb pilots d’arreu d’Espanya i també de fora, de països com França i Anglaterra.

Des de l’empresa organitzadora, V-Line, el seu director esportiu, Guillem Pérez, destaca que hi hagi un «bon ressò» de la prova en aquests països estrangers i assenyala que això ajuda a que el rally continuï «consolidant-se».  

Els participants començaran a recollir i validar la documentació aquest dijous, a l’hotel Evenia. Divendres al matí, serà el moment de les verificacions tècniques, al Pavelló Municipal d’Esports, i també hi haurà el shake down, un tram de proves que es durà a terme a la carretera de Lloret Blau amb una quarantena de vehicles.

El mateix divendres, a les cinc de la tarda, al passeig, es donarà la sortida a la primera de les dues etapes. Enguany, es faran en ordre invers al de la passada edició, però en el mateix sentit. Els trams d’aquest divendres seran els de La Pujada Els Àngels, Santa Pellaia i Canyet. Es preveu que les dues passades acabin fins a passada la mitjanit. Per dissabte al matí, hi haurà la segona de les etapes, que comptarà amb els trams Tossa-Sant Grau, Cladells i Osor.  

Guillem Pérez assegura que hi haurà un gran nivell entre els participants. Tot i això, considera que “segur que l’Eduard Pons, el vencedor de l’any passat, serà un dels favorits, no tenim un clar protagonista però hi pot haver una lluita molt interessant entre quatre o cinc cotxes”.

El 9è Rally de Lloret arriba amb els indicadors de la sisena onada de la Covid a la baixa i sense la majoria de restriccions que hi havia setmanes enrere. El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Orobitg, reconeix que aquest fet «afavoreix la presència d’espectadors» en la prova.

El regidor també destaca la importància de la celebració d’un esdeveniment d’aquest tipus. Assegura que és rellevant per fer marca de ciutat i per la «despesa important» que es farà a la destinació, en hotels, establiments de restauració i comerços.

El 9è Rally de Lloret, que comptarà amb les categories de velocitat, regularitat i exhibició-legend, arriba aquest divendres i dissabte a la vila. Per primera vegada, serà puntuable en l’àmbit estatal, perquè s’incorpora a la nova Copa d’Espanya d’Escuderies de Rallys per a Vehicles històrics. 

El Club Natació Lloret guanya dotze medalles en el Trofeu Sant Narcís de Promeses 2026

Va destacar l'actuació de Luka Ryazanov, guanyador de dues medalles d'or i escollit el millor nedador de la categoria 2015.

Emilly Den Otter (Karate Driss Academy), medalla de bronze en la Lliga Nacional de karate

Ho ha fet en el seu primer any en categoria cadet, després de proclamar-se, l'any passat, campiona d'Espanya.

Doble triomf de Daniela Guillén Daniela Guillén a l’última prova del Campionat d’Espanya de Motocròs

La lloretenca va guanyar les dues mànigues femenines, mentre que va aconseguir una bona novena posició a la masculina.

El Bàsquet Lloret es retroba amb la victòria a la pista del Collblanc (58-95)

Repassa quins han estat els resultats de lliga més destacats del cap de setmana.