El Moviment Independent de Lloret (MILLOR) s'ha quedat sol en el ple d'aquest dijous. La resta de formacions critiquen el MILLOR per presentar mesures sobre seguretat i turisme que ja havien votat en el ple del 31 d'agost. Les van rebutjar per aquest motiu, o bé per a ser inviables o de legalitat dubtosa. Va ser en la sessió d'ahir, demanada igual que la primera pel principal grup de l'oposició.
L'ordre del dia constava de vuit punts, en què Marc Fuertes, líder del MILLOR, plantejava propostes per regular el consum d'alcohol al carrer, així com acabar amb la venda ambulant i la prostitució. Demanava més policies i la contractació d'advocats especialitzats en dret penal.
Tot plegat va rebre els vots negatius de la resta de grups, que van retreure al MILLOR que abandonés el ple anterior, previst amb l'objectiu de trobar solucions als aldarulls nocturns de la destinació. Aquest rebuig pràcticament unànime ha generat que Marc Fuertes es mostri “decebut, no pels vots negatius sinó perquè l’Ajuntament no té la voluntat de solucionar els problemes que tenim”.
La resta de formacions, inclòs el govern municipal, critiquen que el ple d'ahir va ser una pèrdua de temps. Josep Valls (CiU) el qualifica “d’esperpèntic, de tostón” i afegeix que demostra “un afany de protagonisme personal”, en referència a Marc Fuertes.
L'únic grup que es desmarca dels altres és el PSC. A diferència de la resta de vots negatius, es va abstenir en dos punts i en un altre va votar a favor. Joan Bernat argumenta que estan d'acord en fer tancar les discoteques de forma progressiva per “evitar acumulacions a la nit”. Una proposta que, considera, ha comptar amb “la implicació del sector”.
Les altres formacions, com el PP o ICV-EUiA, opinen que la sessió d'ahir, pel contingut proposat, era més aviat una reunió de treball que no pas un plenari. Mentre que ERC, que forma part de l'equip de govern, i el regidor no adscrit Josep Cortés esperen que les properes sessions siguin més productives.
El ple d'ahir es va allargar un total de cinc hores.
(Fotografia: Marc Fuertes i uns quants regidors del MILLOR, en un ple)
