Aquests dies se celebra la Festa Major de Gràcia, una de les festes més concorregudes de Barcelona i d’arreu de Catalunya. Durant tota la setmana, els carrers estan engalanats i hi ha un concurs que premia el millor.
La Travessia de Sant Antoni ha aconseguit la quarta posició i en parlem perquè una de les veïnes i responsables de la decoració és la lloretenca Marta Hereu, que ja fa tres anys que participa de manera activa a la celebració. Ella mateixa ens ha explicat que estan molt contents amb la quarta posició entre vint carrers participants, tot i que assenyala que moralment se senten tercers.
La travessia de Sant Antoni feia uns vint anys que no es guarnia per festes i fa tres anys els veïns ho van recuperar i compten amb el suport, fins i tot, d’una dona de 92 anys que encara recorda la celebració de quan era petita. Els organitzadors destaquen que gairebé tot el material que utilitzen és reciclat. Aquest any, han volgut fer un repàs per l’obra més coneguda de Jules Verne.
Tot i que la Marta mai no amaga les seves arrels lloretenques, assegura que el barri de Gràcia és un lloc molt agradable per viure.
Durant tot el cap de setmana hi ha previstes moltes activitats arreu del barri de Gràcia. En concret a la Travessia de Sant Antoni, on viu la Marta, per avui s’han programat un concert de rumba catalana amb La Casita del Huerto i un de versions de funky amb Funk Tumaka. Serà a partir de les onze de la nit. De cara a demà dissabte, al migdia hi haurà un taller infantil de maquillatge i un vermut acompanyat de la rumba de Micu i Labra. I diumenge la festa segueix amb classes obertes de salsa, bachata i swing, a les set de la tarda, i amb sessions de dj’s i el ball del fanalet amb Los Tunantes, que ofereixen música mediterrània i caribenya, a partir de les onze de la nit.
Recordem que la Festa Major de Gràcia està declarada com a Festa Tradicional d’Interès Nacional per la Generalitat i també ha estat distingida amb una Creu de Sant Jordi.