Un bon servei per a les dones maltractades

El 8 de març de l'any passat va ser la data triada per posar en marxa a Lloret de Mar un grup d'acompanyament a les dones víctimes de violència masclista. La finalitat és estar al costat d'aquestes dones, perquè no estiguin soles en el moment de posar la denúncia contra el seu agressor i donar […]

El 8 de març de l'any passat va ser la data triada per posar en marxa a Lloret de Mar un grup d'acompanyament a les dones víctimes de violència masclista. La finalitat és estar al costat d'aquestes dones, perquè no estiguin soles en el moment de posar la denúncia contra el seu agressor i donar un cop de mà en tots els tràmits que hagin de fer.

 

Ara ha passat un any i el balanç és absolutament positiu. El grup el formen set dones voluntàries. Han rebut preparació a tots els nivells, sobretot el psicològic, per saber com ajudar de forma efectiva les víctimes de violència de gènere.

 

Una de les voluntàries, Cristina Pérez, exposa que l’últim cas que han atès és “una noia de l’Europa de l’Est, que no parlava res. Una de nosaltres parla rus i l’ha ajudada” i conclou que “els va bé”. Segons el grup de voluntàries, les dones que són víctimes de violència masclista acullen de forma positiva el servei d'acompanyament.

 

Les persones interessades en formar-ne part s'han de posar en contacte amb l'Ajuntament, en concret amb l'àrea de la Dona.

 

La diada

Com diem, avui és 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Una jornada reconeguda per l'ONU, que fa quasi 100 anys que se celebra. La coordinadora territorial de Girona de l'Institut Català de la Dones, Fina Surina, argumenta que cal seguir commemorant el 8 de març perquè “els reptes encara no s’han assolit i la lluita per avançar cap a la igualtat és vigent”.

 

Una de les fites que hi ha pendents és la igualtat en l'àmbit laboral. Les dones van cobrar de mitjana l'any passat un 23% menys que els homes per fer la mateixa feina.

 

Parlem ara dels actes que hi ha convocats a Lloret en motiu del Dia Internacional de la Dona. Tot i que la diada és avui, la programació es duu a terme al llarg del cap de setmana.

 

ICV-EUiA se suma per primera vegada a la celebració, amb la lectura d'un manifest i un pica-pica. Serà dissabte, a les 17:30 h, a la seu de la coalició.

 

Els actes continuen l'endemà, amb la lectura institucional del manifest del 8 de març a la plaça de l'Església (10:30 h). Tot seguit, al mateix escenari, l'associació l'Aurora organitza una lectura de textos fets per dones i sobre dones. El matí acabarà amb la demostració de balls per part

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.