Un dibuix de Lucía Ligero, alumna de l’institut Coll i Rodés, il·lustra la guia CLER

És la guia de lectures juvenils del 2023, que ofereix 25 recomanacions literàries per a nois i noies de 10 a 16 anys.

Lucía Ligero amb el dibuix (Institut Coll i Rodés)
Lucía Ligero
Un dibuix de Lucía Ligero, alumna de l’institut Coll i Rodés, il·lustra la guia CLER
00:00

Un dibuix de Lucía Ligero, alumna de segon del Batxillerat Artístic de l’institut Coll i Rodés, il·lustra la portada de la guia CLER de lectures juvenils 2023, que edita el Servei de Biblioteques Públiques de Girona.

Al dibuix, s’hi veu una nena llegint, mentre una gavina li porta un altre llibre. Lucía Ligero explica que volia fer una il·lustració «divertida i dinàmica».  

“Vaig decidir agafar l’estació de l’estiu, perquè encaixava millor amb els sentiments que volia transmetre amb la il·lustració i, per fer-ho més divertit i dinàmic, vaig fer que la nena estigués en una posició relaxada, però dinàmica”

Lucía Ligero
La portada de la guia CLER 2023 (Lucía Ligero)
La portada de la guia CLER 2023 (Lucía Ligero)

L’estudiant del Batxillerat Artístic argumenta que el fet que la gavina li porti un llibre a la protagonista simbolitza que la guia de lectures ofereix un ampli ventall de propostes variades.

“Ho vaig enllaçar amb els motius de lectura i de llibres amb el fet que, per exemple, la nena estigués llegint o que la gavina li portés altres propostes de lectura”

Lucía Ligero

Lucía Ligero considera que el concurs per il·lustrar la guia de lectures juvenils és una molt bona iniciativa.

“Crec que aquest concurs està molt ben pensat, perquè dona l’oportunitat que joves puguin il·lustrar la portada d’una guia per a altres joves”

Lucía Ligero

A la guia, s’hi mostren 24 llibres recomanats per a nois i noies de 10 a 16 anys, ja sigui novel·la, poesia, còmic, coneixements, àlbums il·lustrats o teatre.

La selectivitat extraordinària del mes de setembre arriba al seu final i passarà a fer-se al juliol

Quique Molina, director de l'Institut Roca Grossa, valora positivament el canvi i afirma que l'alumnat sortirà beneficiat.

L’Ajuntament inverteix 350.000 euros en millores als centres educatius de Lloret de Mar

Les actuacions s’han fet durant l’estiu i inclouen nous espais de joc, treballs de pintura, reparacions i renovació de mobiliari i equipaments.

Les famílies de l’Institut Sant Quirze denuncien la incertesa pel nou batxillerat

L’AFA reclama més informació sobre les aules mentre el regidor d’Educació assegura que el consistori fa mesos que pressiona el Departament.

La Plataforma per una Educació Digna a Lloret denuncia la retallada de l’Aula d’Acollida Intensiva per al curs vinent

PEDAL considera que és una "eina clau" per a la immersió lingüística, però que no ha funcionat bé per culpa de la “pèssima planificació” per part del Departament d’Educació.