Els voluntaris del departament de Protecció Civil acaben d'incorporar un membre nou a l'associació. Es tracta d'en Blu. Un gos de recerca, de raça pastor belga, al que estan entrenant per a trobar persones desaparegudes.
El seu ensinistrador, Marc Roman, afegeix que “és un gos molt actiu, que fa tasques de cerca de persones desaparegudes en grans àrees i en enderrocs”. Destaca que “volem que ell ens marqui la zona on està la víctima”.
Tot i ser molt jove -només té 9 mesos- en Blu està responent molt bé als entrenaments. Segons el seu ensinistrador, demostra unes “habilitats excel·lents” en localitzar persones que fins i tot han quedat sepultades sota terra. L'entrenen dos o tres cops a la setmana. De cara a l'estiu, volen que s'habituï a fer recerques a les roques que hi ha arran de mar.
Segons l'associació de voluntaris, en Blu ja és un membre més. Els seus companys el defineixen com un gos “nerviós, però molt afable”, que vol “llepar a tothom”. Aviat serà tot un professional que donarà un cop de mà fonamental al departament de Protecció Civil de Lloret.
