Aquest divendres comença una nova edició de l’Estudiant de Ferro, que aquest any comptarà amb participants de 3r i 4rt de la ESO de tots els centres de Lloret: Rocagrossa, Coll i Rodés, Institut-Escola, Immaculada Concepció i, per primera vegada, l’institut Sant Quirze.

Un d’aquests estudiants, José Luís Serrano, de l’Institut-Escola, explica que la iniciativa compta amb una prova cada trimestre: recorregut a peu, btt i natació.
“És un triatló no competitiu, que es fa a Lloret i es fa una prova cada trimestre”
José Luís Serrano
La prova d’aquest divendres, que serà la primera, és una cursa de 13 quilòmetres a peu pels boscos de Lloret. Hi ha més de 260 alumnes apuntats. I és que s’hi apunten els alumnes que volen, amb la finalitat de passar-s’ho bé fent esport. En aquest sentit, es pot fer tant corrent com caminant, tal com explica Julia Guirao, també de l’Institut-Escola.
“La idea és fer-la corrent, però, si et canses o tens algun problema respiratori o el que sigui, pots anar caminant i fer-la igual i si no l’acabes no passa res”
Julia Guirao
L’Estudiant de Ferro, que va començar el 2016, no només és una prova esportiva, sinó que també es tracta de passar una bona estona, conèixer estudiants d’altres centres i descobrir l’entorn natural de Lloret de Mar. Els objectius els ha exposat Víctor Granados, del Col·legi Immaculada Concepció.
“Els principals objectius són descobrir una mica més l’entorn del nostre poble, potenciar l’exercici a la natura i compartir experiències amb altres instituts”
Víctor Granados
L’organització de les proves va a càrrec dels alumnes dels cicles de grau mitjà de l’institut Rocagrossa, que són una 80a. Un d’ells és Martí Alum, destaca que, entre les seves tasques, hi ha fer xerrades per captar participants, senyalitzar els recorreguts de la trail i la btt i marcar els punts d’avituallament, preparar un escalfament i una tornada a la calma per a tots els participants i, en definitiva, vetllar per la seguretat de tothom.

Per als alumnes organitzadors, l’objectiu és que aprenguin a organitzar un esdeveniment esportiu d’aquestes característiques, a banda de conèixer l’entorn del municipi.
“conèixer la ciutat, perquè molts dels meus companys no són de Lloret, aprendre a organitzar un esdeveniment com aquest amb tants participants i prendre consciència pel medi ambient”
Martí Alum
Les altres dues proves arribaran l’any que ve: seran la cursa de BTT, prevista el 17 de març, i la travessa a mar, que tindrà lloc el 26 de maig.
L’Estudiant de Ferro, que va començar el 2016, és un triatló que organitzen els instituts de Lloret, amb el suport de l’Ajuntament i del Consell Comarcal de la Selva.