Xavier Crespo, exalcalde de Lloret i diputat per CiU, no té comptes bancaris a Andorra. Ni ell, ni la seva dona, Guadalupe Oliva, ni tampoc l'extinent alcalde d'urbanisme, Josep Valls (CiU), segons publicava El Periódico de Catalunya, dissabte passat.
Així ho han comunicat les autoritats del país veí al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. La magistrada Maria Eugènia Alegret investiga el presumpte tracte de favor a Andrei Petrov, en construir un centre comercial a la vila. L'empresari estaria vinculat a la màfia russa i hauria fet, a canvi del tracte de favor per part de l'Ajuntament, regals i donacions als clubs d'hoquei i de futbol de Lloret.
La jutge va sol·licitar fa uns mesos a Andorra que s'indagués sobre possibles comptes bancaris o productes financers que estiguessin a nom de Crespo, de la seva dona o de Josep Valls. Sis bancs han contestat que cap d'ells no ha tingut comptes a la seva entitat. Quatre notaris i l'Arxiu General de Procuradors han certificat el mateix: que ni l'exalcalde de Lloret ni els altres no posseeixen propietats o negocis a Andorra.
(Foto: el diputat Xavier Crespo, al Parlament de Catalunya. Font: Periòdico de Catalunya)
