Les retallades en sanitat pública afecten a tothom, especialment a la gent gran. Per aquest motiu, avui divendres, a Lloret, s’organitza una xerrada adreçada al col·lectiu de pensionistes i jubilats. Va a càrrec del comitè d’empresa de l’hospital comarcal de la Selva, situat a Blanes. Informarà la gent gran de les retallades ja fetes i de les que han de venir, pel que fa a serveis, personal i habitacions disponibles a l’equipament.
El president de l’associació de pensionistes i jubilats de Lloret, José Padilla avança que l’objectiu és tenir “de primera mà totes les retallades que s’han fet i que estan per fer. No anem a millor, anem a pitjor. Cada dia que passa, hi ha molts més rics i molts més pobres. S’ha d’acabar amb aquestes mentides i injustícies”.
José Padilla explica que les retallades perjudiquen especialment les persones de més edat. D’una banda, han de pagar medicació crònica que abans era gratuïta. I, de l’altra, s’han de traslladar en altres centres sanitaris, per la reorganització de serveis. Comenta que “per malalties que es podien curar a l’Hospital de Blanes ara s’ha d’anar a Calella i això és un perjudici pels jubilats, a nivell personal i econòmic”.
El representant del col·lectiu argumenta que, abans de fer tots aquests canvis, calia haver modificat el sistema de transport públic per poder acostar els usuaris fins als hospitals i ambulatoris. José Padilla posa l’exemple del tancament del CAP del barri de Fenals, i assegura que ha fet “el camí a peu i agafant el bus i sé el què es triga”.
Tot plegat es posarà damunt de la taula en la xerrada que hi ha prevista aquesta tarda, a partir de les 5, a la seu del Casal del Jubilat de Lloret.
(Foto: Hospital Comarcal de La Selva. Font: www.aragirona.cat)
