L'Audiència de Girona demana la unió dels jutjats de pau de Lloret i de Tossa de Mar. La demanda, segons l'estament judicial, la motiven les queixes dels usuaris. Sobretot, els de Tossa. La situació, allà, és precària, perquè el jutjat de pau només compta amb una funcionària, que no dóna l'abast.
El motiu és que Tossa no supera els 7.000 habitants de dret i per això no li pertoca un jutjat de pau amb cara i ulls. La solució, segons l'Audiència gironina, és crear una secretaria d'agrupació dels dos jutjats de pau per tal de millorar l'atenció al públic i agilitzar la feina, que també repercuteix en els jutjats de Blanes. El president de l'Audiència, Fernando Lacaba, qualifica la situació de Tossa de “precària, absurda, il·lògica, impròpia del segle XXI”.
Una dada a tenir en compte. Entre els jutjats de pau de Tossa i de Lloret, l'any passat es van tramitar més d'11.000 assumptes, un volum de feina superat només a Catalunya per Sant Adrià de Besós.
En unificar físicament les dues secretaries, la de Tossa seria la més beneficiada. Ja que ara l'única funcionària que hi ha, que depèn de l'ajuntament, ha de dur a terme totes les tasques i serveis. Fins i tot, ha hagut d'entregar citacions a les cases amb el seu propi vehicle.
Segons Fernando Lacaba, les queixes sobre el jutjat de pau de Tossa han arribat a la mateixa Audiència i al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Les han fet arribar usuaris, l'ajuntament i també els jutjats de Blanes, a qui se'ls endarrereix la feina arran de la situació precària que pateix Tossa.
La demanda l'ha comunicat als alcaldes de les dues poblacions veïnes a través d'una carta. L'objectiu és que expressin, a través d'un acord de ple, la voluntat política sobre la possibilitat de crear una agrupació de jutjats de pau entre Lloret i Tossa de Mar.
