Un fons per a les despeses corrents de l’ajuntament

ICV-EUIA de Lloret de Mar reclama que es creï un fons per ajudar les famílies a fer front a la crisi econòmica. Segons el grup de l'oposició, els diners provindrien de l'Estat. Toni Garcia, regidor de la coalició, explica que, enlloc de destinar-se a projectes i serveis, servirien per a generar més despesa corrent, és […]

ICV-EUIA de Lloret de Mar reclama que es creï un fons per ajudar les famílies a fer front a la crisi econòmica. Segons el grup de l'oposició, els diners provindrien de l'Estat. Toni Garcia, regidor de la coalició, explica que, enlloc de destinar-se a projectes i serveis, servirien per a generar més despesa corrent, és a dir, per a polítiques socials, crear ocupació, etc.

 

ICV-EUiA considera “prioritari” ajudar els col·lectius que pateixen de forma més directa la crisi. Però també és conscient que els ajuntaments reben menys ingressos a causa de la conjunció econòmica i que tenen limitacions que dificulten la seva actuació.

 

Per aquest motiu, la coalició demanarà en el plenari d'avui al vespre que el consistori lloretenc exigeixi al govern de l'Estat la creació d'un fons local anticrisi. Pel que saben, són els primers en fer una petició d'aquest tipus, almenys a Catalunya. La idea prové del grup que ICV-EUiA té al Congrès dels Diputats.

 

Seguim parlant de la sessió, perquè avui es votarà una proposta per a declarar Lloret ciutat “gai friendly". Si prospera, serà la primera vila de Catalunya declarada amiga del col·lectiu homosexual. Qui defensa la proposta és el grup d'ERC, a l'oposició. L'objectiu és que gais, lesbianes i transsexuals siguin ben acollits i passin les vacances amb normalitat a la destinació.

 

Un altre punt previst a l'ordre del dia del ple d'avui serà la moció que presenten PSC, GRILL i ERC. Proposen un seguit de criteris per a marcar la bonificació d'impostos a les empreses.

 

Tot plegat es debatrà i es votarà en el ple d'aquest vespre. Comença a les 20 hores. El podran seguir en directe a través de Nova Ràdio Lloret, en el 90.2 de la FM o a través d’internet.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.