Els urbanistes acaben la feina a Lloret i presentaran les conclusions en unes setmanes

El treball dels experts ha comptat amb activitats i reunions amb tècnics municipals, empresaris, polítics i representants veïnals.

Ismael Fernández

Els urbanistes acaben la feina a Lloret i presentaran les conclusions en unes setmanes

00:00



Aquest dissabte ha conclòs el Seminari Internacional d’Urbanisme de Lloret de Mar, una trobada d’experts en urbanisme i arquitectura. Es va iniciar el passat 9 de gener i ha comptat amb la participació de sis especialistes internacionals, pertanyents a l’associació Habitat Professionals Forum (HPF), vinculada a les Nacions Unides. I també amb cinc estudiants del sector, que han destacat la gran potencialitat de la destinació.

El treball dels experts, que ha comptat amb activitats i reunions amb tècnics municipals, empresaris, polítics i representants veïnals, es presentarà d’aquí a unes setmanes en un document final de conclusions de caire estratègic.

Els sis urbanistes han estat realitzant l’estudi a escala regional -contemplant la zona de Costa Brava Sud i les zones d’interior-, i a escala local, en concret en el municipi de Lloret. El president de l’Habitat Professionals Forum, Ismael Fernández, remarca que la destinació ha patit canvis importants des dels inicis del turisme i considera que ara és un bon moment per replantejar l’estratègia.

Fernández ha afegit que la seva intenció és fer propostes per aconseguir una estacionalitat més llarga, ja que la diferència entre l’hivern i l’estiu creu que és massa brusca.

El treball dels urbanistes ha estat enfocat en la visió d’una destinació turística integrada dins d’un àmbit territorial comarcal de referència, en aspectes de connectivitat i mobilitat supramunicipal, en la recuperació del nucli antic de Lloret, en l’ús eficient dels recursos energètics i hídrics, en la implementació d’una estratègia de revalorització cultural del municipi i en la potenciació del turisme esportiu.

També s’ha estudiat l’oportunitat de generar una indústria cultural i artística a Lloret mitjançant una estructura institucional pública i/o privada, així com l’organització d’esdeveniments culturals i festivals; la vinculació de Lloret a estudis universitaris en àmbits de turisme i hostaleria, i l’intensificació accions de permeabilitat de la destinació i potenciació del turisme d’interior.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.