L’Ajuntament ha emès aquest divendres, 1 de maig, una nota de premsa on explica el nou acord de govern, com queden distribuïdes les delegacions i retribucions econòmiques. A les eleccions municipal de l’any passat es va constituir un govern municipal integrat per JuntsxLloret i el PSC amb majoria absoluta d’11 regidors. Arran de les divergències internes en el si del PSC el mes de març passat, quatre dels seus cinc regidors van deixar el partit i van passar a tenir la condició de regidors no adscrits.

Amb l’objectiu de “prioritzar l’interès del municipi”, els grups municipals de JuntsxLloret i ERC així com els regidors no adscrits han assolit un acord per formar govern. El nou govern municipal quedarà constituït pels sis regidors de Junts, els tres d’ERC i els quatre no adscrits. Per tant, el nou equip de govern suma 13 regidors.
L’acord signat inclou els següents eixos “prioritaris” per aquesta legislatura: la millora de les condicions socioeconòmiques dels residents a la població; la promoció, edificació i posada en funcionament d’un nou equipament sociosanitari; la millora en la gestió, projecció i previsió de les necessitats educatives així com dels equipaments; la captació, fidelització i implantació d’inversions a la població; el desenvolupament del pla operatiu de renovació de destinació, així com -de manera prioritària- la lluita contra els efectes de la pandèmia de la COVID-19.
Pel que fa a les tinències d’Alcaldia, queden repartides de la manera següent: primer tinent d’alcalde Albert Robert (Junts); segona tinenta d’alcalde, Lara Torres (no adscrita); tercer tinent d’alcalde Jordi Orobitg (ERC); quart tinent d’alcalde Jordi Sais (Junts); cinquè tinent d’alcalde Eduardo López (no adscrit), i sisena tinenta d’alcalde Jennifer Pérez (ERC).
Les noves delegacions d’ERC al govern de Lloret
En relació amb les delegacions específiques, Jordi Orobitg (ERC) assumirà -juntament amb Jordi Sais i Lara Torres- la coordinació d’acció de govern i contractació. També assumirà l’Àrea de Promoció de la Ciutat, que inclou la coordinació del Pla Operatiu de turisme, que encapçalarà conjuntament amb Cristian Fernández. Orobitg igualment dirigirà Promoció Econòmica, Esdeveniments, el Servei d’Ocupació Municipal i l’Oficina de Relacions Laborals. De l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, se n’ocuparà dels àmbits d’Emergència Climàtica i Gestió Forestal. Serà també el regidor d’Urbanitzacions juntament amb Albert Robert.
La regidora Jennifer Pérez assumirà l’Àrea de Ciutadania amb l’Oficina d’Habitatge, Igualtat i Salut Pública. Pel que fa als barris, serà regidora del Molí, Can Ballell, Mas Vilà i Can Ribalaigua.
El regidor Albert Ferràndez tindrà la condició de membre de la junta de govern i les delegacions de l’Àrea de Serveis a les Persones (cap de l’Àrea de Serveis a les Persones, Educació i Serveis relacionats amb Persones amb Capacitats Diferents). Serà també, conjuntament amb Albert Robert, regidor del Nucli Antic i del barri dels Pescadors.

Els tres regidors del grup municipal d’ERC percebran les mateixes retribucions que fins a data d’avui en règim d’assignacions. Com a membres de la junta de govern local, percebran les assignacions que corresponguin per l’assistència a les sessions d’aquest òrgan col·legiat.
L’acord també estableix que el nou cartipàs transformi el règim de dedicació del 90% que ostentava l’anterior 1er tinent d’alcalde Francisco Pastor (PSC) -qui passa a l’oposició- en un règim de dedicació del 80%. Tot i que es dotarà pressupostàriament, queda de moment en suspens.
Per tant, Junts, ERC i els quatre regidors no adscrits formen el nou govern local de l’Ajuntament de Lloret. El PSC -fins ara, a l’equip de govern- passa a estar a l’oposició, juntament amb Cs, Lloret en Comú i Força Lloret.