El 2026 serà un any d’obres i canvis a Lloret de Mar. Segons l’alcalde, Adrià Lamelas, l’any que tot just acabem de començar serà quan veiem acabada la residència de la gent gran de Can Buch i també el mercat municipal. A més, l’amfiteatre -inaugurat fa pocs mesos als jardins de Santa Clotilde- comptarà amb un complet programa d’activitats com concerts. L’alcalde afegeix que totes aquestes obres persegueixen fer de Lloret un poble “millor i més segur”. De cara al 2026, desitja als veïns “salut, felicitat i bons objectius”.
Lamelas assenyala que al 2026 serà quan comencin les obres que remodelaran la terminal d’autobusos de Lloret, a més de les millores a l’avinguda Vila de Blanes. En aquest cas, suposarà una inversió de 23 milions d’euros (MEUR). El projecte preveu construir el carril per a busos entre la terminal de Lloret i l’estació de tren de Blanes. Seguirà el traçat l’avinguda Vila de Blanes i la carretera GI-682 al llarg d’una mica més de 7 km.

L’anomenat BRCat inclou la construcció d’un altre carril per a bicicletes entre les dues poblacions, a més d’una rotonda on ara hi ha l’escalextric de la vila. El projecte inclou la construcció de 9 passos de vianants i s’ampliarà la freqüència de pas dels busos entre Lloret i Blanes. A més, les parades tindran panells amb informació de temps real i noves marquesines.

Sobre la inversió a la terminal d’autobusos supera els 800.000 euros i ve de la Generalitat. L’objectiu és modernitzar la terminal, una de les principals de Catalunya en nombre de viatgers i línies de bus. Es preveu que les obres comencin a la primavera d’aquest 2026. La durada dels treballs són entre 3 i 4 mesos, segons fonts municipals.
Les actuacions més destacades passen per reparar al paviment, així com la coberta -de la qual s’eliminarà el jardí per solucionar les filtracions-, millorar l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda, instal·lar suports per a bicicletes, a més de renovar el mobiliari amb nous bancs i papereres. Les obres també inclouen una nova la imatge corporativa de l’estació de busos de Lloret, dels lavabos així com moure els extractors perquè siguin més eficients.
