Aquest dijous i divendres, donació de sang i plasma amb el suport dels Bombers de Lloret de Mar

L'organització alerta que per Setmana Santa sempre hi ha una davallada de les reserves, tot i que es mantenen estables.

Mireia Blanco
Aquest dijous i divendres, donació de sang i plasma amb el suport dels Bombers de Lloret de Mar
00:00

Aquesta setmana arriba una nova campanya de donació de sang i plasma amb l’objectiu de reforçar les reserves i fomentar la participació ciutadana amb aquest gest solidari. En aquesta ocasió, el Banc de Sang compta amb el suport dels Bombers. Mireia Blanco, una de les organitzadores, explica que “cada any col·laboren fent difusió de la campanya, explicant què és necessari i donant sang”.

La iniciativa fa una crida a la ciutadania perquè s’hi apropi i contribueixi a garantir el subministrament de sang, imprescindible per al funcionament del sistema sanitari i per atendre situacions d’emergència i tractaments mèdics. «Als voltants de Setmana Santa sempre baixen les donacions per les vacances i canvi d’hàbits, ara hi ha reserves per 5 o 6 dies als hospitals, que estan estables, tot i que la xifra òptima són 7 o 8”, afegeix Blanco.

cartell bombers sang

Des de l’organització es recorda que donar sang és un acte senzill, segur i que pot salvar vides, i s’anima tant a participar donants habituals com a persones que vulguin fer-ho per primera vegada.

La jornada tindrà lloc aquest dijous al Teatre, en horari de matí i tarda, de 10 a 14 h i de 16 a 20.30h, i l’endemà divendres, a la tarda, al centre cívic del Rieral.

Agnès Rivera: “El col·lectiu mèdic està molt determinat i molt enfadat”

Metges de Catalunya ha convocat una vaga indefinida davant la manca de voluntat de negociar que ha mostrat el Departament de Salut de la Generalitat.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

El Departament de Salut comença a enviar SMS a persones de 60 a 79 anys perquè es vacunin contra la grip i la covid

La campanya de vacunació per a aquest col·lectiu, així com per a les persones amb condicions de risc i els serveis essencials, comença dilluns.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.