Avui ha començat el Gran Recapte d’Aliments per ajudar les famílies més necessitades, tenint en compte que la demanda d’ajuda ha pujat un 35% a Catalunya durant la pandèmia.
En el cas de Lloret de Mar, es pot col·laborar de dues maneres: fent donacions econòmiques per comprar aliments a través de la página web del Gran Recapte o en els supermercats, on hi ha voluntaris.
Però també se suma la via física, que consisteix en comprar aliments i portar-los al Centre de Distribució (CDA) que hi ha al pavelló municipal d’esports.
La regidora de Benestar i Família, Arantxa Jimenez, fa una crida a la participació. Argumenta que “a Lloret tenim una gran necessitat, és important conscienciar la gent perquè hi participi, via digital o portant aliments al CDA”.

Cal tenir en compte que aquest servei, que gestiona Càritas, atén ara mateix 800 famílies, que depenen del CDA per tenir un plat a taula.
Actualment fan falta aliments de la cistella bàsica, productes d’higiene, per a infants i també de Nadal, com torrons, cava, xocolatines o polvorons.

Per tal de facilitar la donació dels aliments, entre avui i dilluns hi haurà caixes de recollida repartides en diferents indrets de pas, com la policia local, les escoles o el casal de la gent gran. El Gran Recapte comença avui, 19 de novembre, i s’allarga fins el dia 27.
Aquesta doble via per col·laborar amb el Gran Recapte ja es va dur a terme l’any passat a Lloret, amb un bon funcionament.