Cristina Fornaguera parlarà de lideratge femení en ciència als Dijous de l’Aurora

La xerrada es farà avui, a les 19 hores, a la sala polivalent de la biblioteca.

Cristina Fornaguera
Cristina Fornaguera parlarà de lideratge femení en ciència als Dijous de l’Aurora
00:00

Cristina Fornaguera parlarà de lideratge femení en la recerca científica. Ho farà aquesta tarda, en una nova edició dels Dijous de l’Aurora, que han convidat la lloretenca, llicenciada en Biotecnologia i doctora en Farmàcia, atesa la proximitat amb l’11 de febrer, que és quan es commemora el Dia de la Dona i la Ciència.

Cristina Fornaguera, que explicarà quina ha estat la seva trajectòria en el món científic, defensa que no sempre és necessari marxar a l’estranger per desenvolupar la carrera científica.

“M’agradaria explicar, sent dona i encara jove, com es pot arribar a ser, no sé si líder és la paraula, però arribar a portar un grup de recerca i dedicar la trajectòria professional cap a la recerca”

Cristina Fornaguera

Tot i que reconeix que el seu equip compta amb força recursos, també pensa que la inversió en ciència a Catalunya i a l’Estat espanyol hauria de ser més elevada.

El que pretén, amb aquesta xerrada, és que pugui servir de referent per altres noies joves que vulguin dedicar-se a la ciència, a banda d’explicar la feina que fa en l’àmbit de la biomedicina.

“Com motivar altres noies, joves, a poder seguir aquest tipus de professions i fer veure el que estem fent per contribuir a la biomedecina”

Cristina Fornaguera

Cristina Fornaguera considera que cada vegada la situació és més favorable per a les dones dins del món científic, tot i que encara queda un llarg camí per recórrer, sobretot pel que fa als llocs de lideratge.

“Si mirem les facultats de ciències la majoria de les estudiants són noies, però el problema ve quan anem cap a posicions més de lideratge i direcció, on veiem més homes que dones”

Cristina Fornaguera

La xerrada de Cristina Fornaguera dins dels Dijous de l’Aurora, titulada Fent camí cap al lideratge femení en la recerca científica, es farà avui, a les set de la tarda, a la sala polivalent de la biblioteca.

El Sopar de Dones Solidàries torna a Lloret per recaptar fons contra el càncer de mama

La dinovena edició se eclebrarà aquest dijous a les vuit del vespre a la Sala Palas Atenea de l’Hotel Guitart Central Park Aqua Resort.

Jordi Alarcón: «De vegades el pinyó val burrades i penses, qui comprarà panellets?»

A la pastisseria de la plaça de Melcior Montero i Vert, fa més de trenta anys que elaboren el dolç més tradicional de la Castanyada.

Minut de silenci en record de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

L’Ajuntament trasllada el seu condol i solidaritat als familiars i amics de les víctimes, així com a totes les persones afectades, i agraeix la tasca dels serveis d’emergència.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.