23.3 C
Blanes

Dulsat: les noves restriccions per la Covid són “poc justes però necessàries”

Aquesta mitjanit han entrat en vigor un seguit de mesures, com el tancament de bars i restaurants.

Jaume Dulsat, intervenint al BTM
Jaume Dulsat, intervenint al BTM
Jaume Dulsat

Aquesta mitjanit han entrat en vigor les noves restriccions del govern per contenir l’increment de contagis de coronavirus. De moment, es preveu que durin quinze dies. Algunes de les mesures aprovades pel Procicat són el tancament de bars i restaurants, que només poden servir comandes per emportar, i la reducció de l’aforament dels comerços al 30%.

D’altra banda, el sector cultural ha de reduir l’aforament al 50%, i se suspenen congressos, convencions, fires, sales de joc i establiments d’oci infantil. També han de tancar els parcs i jardins, però, en aquest cas, a partir de les vuit del vespre. A més, s’han suspès les competicions esportives, també durant quinze dies, tot i que els entrenaments poden seguir endavant, així com l’activitat als gimnasos, amb un aforament del 50% i amb cita prèvia.

https://twitter.com/Lloret_de_Mar/status/1317032930385022977?s=20

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, qualifica les mesures de “poc justes, però necessàries” i explica que ha copsat preocupació en el sector de la restauració i el comerç. Afegeix que el retorn a la nova normalitat depèn de “com millor ho fem”, en el sentit de “quedar-nos a casa i socialitzar el menys possible”.

Seguim amb altres qüestions relacionades amb l’afectació de la crisi sanitària. Lloret de Mar ha rebut un 60% menys de viatgers aquest estiu respecte de l’any passat. Segons les dades de Lloret Turisme, que corresponen als mesos de juliol i agost, la destinació ha comptabilitzat en aquest període poc més de 170.000 visitants, davant els gairebé 430.000 que es van registrar l’estiu del 2019.

Pel que fa a l’ocupació turística, que es va dur a terme majoritàriament en establiments hotelers, va ser del 45% entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, mentre que l’any passat va ser del 91%. En el cas de les pernoctacions, es van registrar més de 700.000 entre el gener i l’agost d’aquest 2020, mentre que en el mateix període del 2019 es van produir més de 4 milions. Cal destacar, però, que aquest mes d’agost Lloret ha estat la tercera destinació de l’Estat espanyol amb més pernoctacions, per darrere de Maspalomas i Benidorm, i per davant de Barcelona.

La platja de Lloret, mig buida aquest estiu

Pel que fa als visitants, durant l’agost van arribar a Lloret una mica més de 113.000 turistes. Per nacionalitats, els més nombrosos, amb diferència, han estat els residents a l’Estat espanyol (més de 75.000). En segon lloc, amb 25.000 visitants, hi ha el públic francès. A més distància, els segueixen els turistes de Bèlgica, Regne Unit i Itàlia, entre altres destinacions.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.