El Banc de Sang recull 166 donacions a la campanya de Lloret de Mar

Tant al teatre com al centre cívic del Rieral es van superar les previsions i també cal destacar que hi va haver 13 persones que van donar sang per primer cop.

Donació de sang al teatre, divendres passat

Meritxell Casacuberta
El Banc de Sang recull 166 donacions a la campanya de Lloret de Mar

00:00



Bones valoracions de la campanya de donació de sang que es va fer divendres passat a Lloret de Mar. Al teatre es van aconseguir 121 donacions i al centre cívic del Rieral, 45. A més, hi va haver 11 oferiments. La tècnica de promoció del Banc de Sang i Teixits de Girona, Meritxell Casacuberta, destaca, també, que hi va haver 13 persones que van donar per primera vegada.

Des del Banc de Sang i Teixits destaquen la col·laboració de tres centres escolars de Lloret per fer difusió de les jornades de donació de sang a la vila.

Després d’una crida d’urgència des del Banc de Sang, aquest cap de setmana s’han recuperat una mica les reserves. Ara n’hi ha per uns 6 o 7 dies, quan l’ideal seria d’uns nou dies. Pel que fa als grups 0- i A-, n’hi ha per tres o quatre dies. Tot i així, Meritxell Casacuberta recorda que l’important és que hi hagi constància en les donacions.

Les persones que no van poder col·laborar amb la campanya de divendres passat, poden donar sang a l’hospital Josep Trueta de Girona cada dia de dilluns a divendres de 9 a 14 hores i de 16 a 20 hores. I també el dissabte al matí.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.