El doctor Ramón Brugada parlarà de les malalties cardiovasculars, aquest dijous a la Biblioteca

La conferència (18.00 h) també servirà per donar consells sobre com prevenir aquestes malalties.

Ramón Brugada
El doctor Ramón Brugada parlarà de les malalties cardiovasculars, aquest dijous a la Biblioteca
00:00

La Biblioteca de Lloret acull aquest dijous a la tarda una conferència per conèixer què hi ha darrere del batec. Anirà a càrrec del doctor Ramón Brugada, catedràtic de cardiologia a la Universitat de Girona i director del Centre de Genètica Cardiovascular.

Al llarg de la ponència, explicarà les diferents malalties cardiovasculars que existeixen i quin és el paper fonamental que té la prevenció en aquestes malalties. A més, s’explicaran les diferents estratègies que s’han anat desenvolupant en el context local.

«És una xerrada per divulgar quines són les malalties del cor i posar en context a la gent sobre com cuidar-se millor»

Ramón Brugada

Un dels aspectes en què més s’incidirà és en la necessitat de tenir uns bons hàbits de vida per prevenir les malalties cardiovascular. El doctor, especialment, considera que el factor de risc més important és el tabaquisme.

«El tabaquisme és el factor de risc més important»

Ramón Brugada

El doctor Brugada ha publicat més de 300 articles científics en revistes especialitzades i ha participat en centenars de congressos arreu del món. A més, juntament amb els seus germans Pere i Josep, va ser el descobridor de l’anomenada síndrome de Brugada. Es tracta d’un trastorn genètic poc freqüent de l’activitat elèctrica del cor que provoca un increment del risc de mort sobtada cardíaca.  

La conferència, titulada “Què hi ha darrere del batec”, es farà aquest dijous, a partir de les 18.00 h, a la biblioteca de Lloret. Els interessats en participar han de fer inscripció prèvia. Es tracta d’una activitat que s’emmarca en el programa Bibliosteam, impulsat pel servei de Biblioteques de la Diputació de Girona i produït per l’Associació Catalana per a la Divulgació Científica.

Agnès Rivera: “El col·lectiu mèdic està molt determinat i molt enfadat”

Metges de Catalunya ha convocat una vaga indefinida davant la manca de voluntat de negociar que ha mostrat el Departament de Salut de la Generalitat.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

El Departament de Salut comença a enviar SMS a persones de 60 a 79 anys perquè es vacunin contra la grip i la covid

La campanya de vacunació per a aquest col·lectiu, així com per a les persones amb condicions de risc i els serveis essencials, comença dilluns.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.