Els premis Princesa de Girona es podrien lliurar enguany a Lloret de Mar

La fundació s'ha mostrat interessada en la destinació, on ha mantingut reunions i ha visitat diferents espais.

Albert Ferrández, Adrià Lamelas
Els premis Princesa de Girona es podrien lliurar enguany a Lloret de Mar
00:00

Els premis Princesa de Girona es podrien lliurar enguany a Lloret de Mar. La destinació és un dels indrets on la fundació del mateix nom s’ha mostrat interessada en venir i on, a més de mantenir unes quantes reunions, ha visitat diferents espais públics i privats. Tot i això, de moment encara no hi ha cap acord tancat entre la fundació i l’Ajuntament.

Tot plegat és el que ha explicat la fundació Princesa de Girona a la ràdio, arran d’una pregunta feta en el ple d’aquest dilluns per part d’ERC. El seu portaveu Albert Ferrández explica que “ens ha arribat que volen fer a Lloret els premis, volem saber si l’Ajuntament en té constància, si ens costarà diners i si es farà una rebuda institucional”. Davant d’aquesta pregunta, l’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, del PSC, ha confirmat que hi ha hagut interès i visites per part de la Fundació però que no hi ha encara res en ferm. Aquests guardons s’atorguen normalment a principis del mes de juliol.

Marc Schneeberger - Premi Princesa de Girona (1)
Marc Schneeberger, premi Princesa de Girona del 2023, en el lliurament de l’any passat (fundació Princesa de Girona).

Recordem que l’any passat els Princesa de Girona van atorgar el premi a la investigació científica al lloretenc Marc Schneeberger Pané, doctor en Biomedicina i professor a la Universitat de Yale. L’edició del 2023 va tenir lloc a Caldes de Malavella, amb la presència dels reis Felip VI i Letizia, la Princesa d’Astúries i Girona Elionor i la Infanta Sofia. Feia cinc anys que una població gironina no acollia l’entrega dels premis de la fundació.

Si s’acaben donant els guardons a Lloret no seria el primer cop que el municipi acull un acte de la fundació Princesa de Girona. En els dos anys anteriors, al Costa Brava Hub de Cala Canyelles s’hi ha organitzat un campus per a joves.

El Sopar de Dones Solidàries torna a Lloret per recaptar fons contra el càncer de mama

La dinovena edició se eclebrarà aquest dijous a les vuit del vespre a la Sala Palas Atenea de l’Hotel Guitart Central Park Aqua Resort.

Jordi Alarcón: «De vegades el pinyó val burrades i penses, qui comprarà panellets?»

A la pastisseria de la plaça de Melcior Montero i Vert, fa més de trenta anys que elaboren el dolç més tradicional de la Castanyada.

Minut de silenci en record de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

L’Ajuntament trasllada el seu condol i solidaritat als familiars i amics de les víctimes, així com a totes les persones afectades, i agraeix la tasca dels serveis d’emergència.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.