L’Ajuntament ampliarà el cementiri i en millorarà l’accessibilitat

Es construiran 105 nínxols nous i es crearà una rampa al costat de les escales de la part antiga, que ara mateix no són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

El cementiri de Lloret
Eduardo López
L’Ajuntament ampliarà el cementiri i en millorarà l’accessibilitat
00:00

L’Ajuntament de Lloret rehabilitarà i ampliarà el cementiri. D’una banda, es crearan nous nínxols, i, de l’altra, es farà accessible l’entrada de la part antiga per a les persones amb mobilitat reduïda.

Ho ha detallat el regidor responsable de l’equipament, Eduardo López, que opina que són dues actuacions necessàries.

«Construirem set blocs de nínxols, en total 105, i una rampa a les escales de la zona antiga del cementiri»

Eduardo López
Les escales del cementiri, que ara no són accessibles
Les escales del cementiri, que ara no són accessibles

El regidor ha matisat que el cementiri se sol ampliar cada dos anys i sempre hi ha nínxols disponibles. De moment, hi ha força espai per seguir fent ampliacions i, tenint en compte que cada cop la ciutadania opta més per la incineració -i els columbaris ocupen menys-, l’Ajuntament ha aturat el projecte per obrir un nou cementiri en un altre espai del municipi.

«En tenim per anys al cementiri actual, perquè hi ha lloc per fer nínxols nous i, a més, cada cop s’aposta més per la incineració»

Eduardo López

Les obres al cementiri es faran al llarg d’aquest 2021. El cost total és de 222.000 euros. Ja hi havia una partida de 164.000, a la qual s’hi han sumat 58.000 euros a través d’una modificació de crèdit aprovada a l’últim ple municipal.

Lloret té més de 16.000 residents estrangers, el 38% de la població

La xifra absoluta creix respecte a l'any 2023, però el pes de la població estrangera es redueix.

L’Ajuntament estrena una nova Agenda d’Activitats virtual

El nou portal permet consultar de manera més àgil la programació del municipi i està disponible en quatre idiomes.

SOS Costa Brava i Aturem la C-32 demanen retirar el projecte de la prolongació de l’autopista

Ambdues plataformes consideren inconcebible que el Departament de Territori continuï impulsant el projecte.

Lloret acull més d’una vintena de rodatges durant el primer semestre de 2026

El Mundo Era Nuestro i l'episodi del Pla Seqüència amb Nina i Jordi Basté, són alguns dels projectes més destacats.