«Només el 2% de la població de Catalunya dona sang, tot i que les reserves són estables»

LLoret de Mar acull una campanya de donació els propers 18 i 19 d'abril al Centre Cívic del Rieral i al Teatre.

Meritxell Casacuberta
«Només el 2% de la població de Catalunya dona sang, tot i que les reserves són estables»
00:00

Lloret de Mar acull una campanya de donació de sang els propers 18 i 19 d’abril als llocs habituals: el centre cívic del Rieral i el Teatre.

Des del Banc de Sang recorden que cada dia calen 1.000 donacions de sang a tot Catalunya i per això es fan aquestes donacions arreu del territori, entre altres iniciatives. Meritxell Casacuberta, del Banc de Sang i Teixits de Girona, afegeix que pot donar sang la majoria de gent mentre sigui major d’edat, es trobi bé de salut i no estigui embarassada en el cas de les dones.

Afegeix que «a Catalunya hi ha 8 milions d’habitants, dels quals 6 poden donar sang, tot i que l’índex de donació encara no arriba al 2%», exposa. Casacuberta reconeix que el donant sol ser actiu i constant. El principal repte és buscar nous donants, sobretot gent jove.

Ara mateix hi ha reserves estables per a 5 o 6 dies als hospitals. Pel que fa a la campanya del 18 i 19 d’abril a Lloret, es pot reservar cita al web donarsang.gentcat.cat. I a més, el dia de la campanya al Teatre, també es recollirà plasma.

La darrera campanya feta a Lloret va ser el mes passat, a l’Institut-Escola, amb la col·laboració dels alumnes. En un sol dia es van recollir 67 donacions i es van registrar 8 donants nous.

Agnès Rivera: “El col·lectiu mèdic està molt determinat i molt enfadat”

Metges de Catalunya ha convocat una vaga indefinida davant la manca de voluntat de negociar que ha mostrat el Departament de Salut de la Generalitat.

Els metges catalans comencen una vaga indefinida per reclamar el conveni propi

Avui es manifesten a Barcelona i hi ha diversos facultatius dels centres de Lloret de Mar que se sumen a la protesta.

El Departament de Salut comença a enviar SMS a persones de 60 a 79 anys perquè es vacunin contra la grip i la covid

La campanya de vacunació per a aquest col·lectiu, així com per a les persones amb condicions de risc i els serveis essencials, comença dilluns.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.