La confraria de Pescadors vol canviar la cara a Sa Caleta, un dels racons emblemàtics de Lloret. Les modificacions que vol dur-hi a terme són unes quantes. Passen per a retirar les embarcacions abandonades, fer reformes a les casetes amb goteres i altres mancances, renovar instal·lacions obsoletes i trobar una solució a la proliferació de gats, sobretot a l'estiu.
El president de la confraria, Toni Pujol, exposa que hi ha més de 50 barques dipositades a sobre de la sorra. Són embarcacions de tipus esportiu, de lleure o de pesca, i fins i tot hi ha un llagut. De totes elles, en tenen controlades una trentena. Els falta la resta.
Fa una crida als seus propietaris perquè es posin en contacte amb l'entitat. Toni Pujol afegeix que “quan tinguem l’inventari fet, es comunicarà a l’ajuntament i d’immediat es trauran les embarcacions abandonades o sense propietari”.
Una altra actuació consisteix en revisar les casetes on els propietaris de les embarcacions guarden elements com els rems i el motor. N'hi ha algunes que tenen goteres, a altres calen reformes i se'n poden fer de noves. Les obres també preveuen posar al dia les instal·lacions, com per exemple, col·locar comandaments a distància per poder pujar les barques des de la platja.
Toni Pujol reconeix que els treballs ocasionaran “enrenou” a Sa Caleta, però que és necessari per posar al dia aquest espai tan utilitzat i fotografiat de la vila. Les reformes seran costoses i la confraria no pot assumir tota la despesa. Assenyala que comptarà amb l'ajuda de les dues administracions competents, que són l'ajuntament, amb qui manté converses, i la Direcció General de Costes de Madrid, que a més ha de donar permisos.
Les reformes que es volen executar a Sa Caleta, per a millorar la seva imatge i usos, es faran a poc a poc. La confraria espera que les primeres obres es puguin desenvolupar al llarg d'aquest 2009.
