Pugen els casos de coronavirus a Lloret de Mar, amb 12 aules confinades

Es recomana no barrejar bombolles i dur sempre la mascareta, ara que estem a punt de començar les vacances de Setmana Santa.

Vianants, al carrer Sant Pere
Jaume Dulsat
Pugen els casos de coronavirus a Lloret de Mar, amb 12 aules confinades
00:00

A Lloret de Mar pugen els casos de coronavirus. Es recomana no barrejar bombolles i dur sempre la mascareta, ara que estem a punt de començar les vacances de Setmana Santa.

En un àmbit on es detecta aquest increment és a les escoles de la vila, on hi ha 12 classes confinades. L’alcalde Jaume Dulsat, explica que «s’han detectat força casos a les escoles, que són un mirall de la societat, això ha obligat a fer un cribratge massiu».

«No són xifres escandaloses, però es van enfilant com en altres indrets»

Jaume Dulsat

Davant d’aquest relaxament, l’alcalde reclama «prudència» per Setmana Santa. Demana un “últim esforç” a la població recordant que “Lloret s’hi juga la temporada turística”.

https://twitter.com/Lloret_de_Mar/status/1375053024675106820?s=20

En aquesta línia, el Procicat prorroga fins al 9 d’abril les mesures vigents per combatre l’expansió de la pandèmia, i hi afegeix restriccions específiques per a Setmana Santa, que limiten més les trobades socials.

Aquestes reunions podran ser de 4 persones com a màxim en espais públics tancats, i de 6 persones com a màxim en espais públics oberts; no es poden fer reunions socials en domicilis particulars, on només hi pot haver les persones convivents.

A més, no es podrà viatjar entre comunitats autònomes, excepte a les Balears i les Canàries. El toc de queda, o confinament nocturn, queda igual: a Catalunya és entre les 10 de la nit i les 6 del matí.

El neurobiòleg lloretenc Marc Schneeberger estudia la relació entre obesitat, envelliment cerebral i neurodegeneració

L’investigador, que desenvolupa la seva carrera a la Universitat de Yale, assegura que l’obesitat pot actuar com un model d’envelliment accelerat.

Les noves ambulàncies que donen servei a Lloret tenen tecnologia avançada i millors prestacions

Els vehicles, de nova generació, estan permanentment connectats amb el SEM i disposen d'ecògrafs portàtils i analítiques ràpides.

La Corporació de Salut i Serveis Funeraris Cabré Junqueras renoven el conveni de col·laboració

L'acord permet consolidar la beca de final de vida i dol i mantenir el programa de musicoteràpia a la Unitat de Cures Pal·liatives i la Unitat de Llarga Estada de l'Hospital de Calella.

La clínica Abaden celebra el seu 25è aniversari amb un brindis al carrer Sant Josep

Aquest dijous a la tarda oferirà un aperitiu i un brindis davant del centre per commemorar els vint-i-cinc anys.