Salut impulsa una campanya perquè els ciutadans facin ‘dieta digital’ durant les vacances

La Generalitat indica que l’estiu és un bon moment per fer "un ús més adequat de les tecnologies de la informació i la comunicació".

Usant el mòbil a la platja

El departament de Salut de la Generalitat insta la població a seguir una ‘dieta digital’ i a desconnectar dels dispositius intel•ligents durant les vacances.

En un comunicat, Salut indica que l’estiu és un bon moment per fer “un ús més adequat de les tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC” i afegeix que els beneficis d’aquesta desconnexió “es poden notar deixant de banda els dispositius intel•ligents durant una part del dia”.

Els beneficis inclouen “millorar l’autocontrol i fer-se protagonista de la gestió del temps, descansar mentalment de l’excés d’estímuls a què ens poden exposar les TIC, relacionar-se més intensament i sense interferències amb família i amics, i disposar de més temps per llegir, pensar o senzillament no fer res”.

Per a tot això, Salut proposa que se segueixin estratègies tan senzilles com apagar el mòbil o deixar-lo en una altra habitació, escollir espais lliures de dispositius mòbils a casa o a la feina, establir regles en família sobre el fet de tenir els dispositius a la taula, a la cuina o al cotxe.

El departament també recomana avisar els contactes que s’estarà sense connexió, fer servir el despertador per no necessitar el mòbil al costat del llit a la nit i desactivar les notificacions automàtiques dels dispositius.

La Generalitat ha recordat que, tot i les millores que han suposat les tecnologies de la informació i comunicació, el seu accés immediat i continuat pot “interferir en el dia a dia” i tenir efectes “potencialment perjudicials”, com dificultats per relacionar-se socialment, conciliar el son o distraccions perilloses en conduir.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.