A quines ajudes econòmiques poden optar les dones migrants i quins tràmits han de fer per sol·licitar-les. Aquest és l’objectiu principal del projecte Mosaic, que demà al matí organitza el segon taller de quatre que farà en total.

La iniciativa la impulsa l’ONG MIA (Mujeres Investigadoras Aliadas), formada per dones de Lloret de procedències diverses, i compta amb el suport de l’associació de dones l’Aurora. Maite Rodríguez apunta que és important assessorar aquest col·lectiu, perquè hi ha molts prejudicis entorn a les prestacions que reben.
“Un dels prejudicis que tenim és que la població migrant s’emporta totes les ajudes i volem enderrocar aquests mites”
Maite Rodríguez
Maite Rodríguez ha matisat que els objectius bàsics del projecte Mosaic coincideixen completament amb la filosofia de l’Aurora.
“Els objectius del projecte Mosaic coincideixen amb els nostres: fer caure mites i prejudicis culturals i eradicar desigualtats i fomentar una societat més justa i integradora”
Maite Rodríguez
La iniciativa compta també amb el suport de l’Institut Català de les Dones (ICD) i l’Ajuntament de Lloret. El de demà, serà el segon taller de quatre que hi haurà en total fins al 10 de març. S’adreça a dones migrants i la convocatòria és demà divendres, a dos quarts de deu del matí, al bar de la biblioteca.