24.4 C
Blanes

Els turistes que vénen a Lloret augmenten en un 21% des de gener fins a juny

Durant el primer semestre del 2016 han passat 554.152 viatgers per la destinació (que es tradueix en aquest increment).

Les dones de l'ONG Mamanet van estar a Lloret el mes de maig per jugar a 'catchball'
Les dones de l'ONG Mamanet van estar a Lloret el mes de maig per jugar a 'catchball'
Elisabeth Keegan

Augmenta en un 21% el nombre de visitants a Lloret de Mar de gener a juny, és a dir, en temporada baixa i mitja. Durant el primer semestre del 2016 han passat 554.152 viatgers per la destinació (que es tradueix en aquest increment).

L’altra dada que ha fet pública l’Institut Nacional d’Estadística (INE) són les pernoctacions. A Lloret se situen en 2.173.802. De les nits fetes a la destinació, unes 806.810 corresponen a viatgers de l’Estat Espanyol i la resta (1.366.992 pernoctacions), a turistes estrangers. L’estada mitja també ha pujat lleugerament. Se situa en 3,7 dies.

Elizabeth Keegan, directora de Lloret Turisme, valora en termes positius aquests increments i assenyala que “aquestes dades mostren un recuperació que ens situa a nivells similars al 2013-2014“. Keegan destaca que “la consolidació de productes turístics com el turisme esportiu i de reunions, així com l’aposta per posicionar Lloret com una destinació urbana de sol i platja, i oferir atractius pels diferents mercats fora de temporada, ajuden a desestacionalitzar”.

Pel que fa a nacionalitats, aquest mes de juny, s’ha observat que hi ha un augment de visitants de gairebé tots els mercats, especialment el britànic (que puja un 27% respecte del 2015). “El fet que operadors com Jet2 Holidays hagin portat noves connexions a l’aeroport de Girona és un factor que ha contribuït a aquest increment“, explica Elizabeth Keegan.

De gener a juny, com és habitual, el mercat més important en nombre de viatgers ha estat l’Estat Espanyol, amb prop de 380.514 visitants -dels quals, 184.410 han estat catalans-. El següent mercat en volum de visitants ha estat el francès (111.404 turistes), seguit del britànic (41.498), l’alemany (28.741) i l’italià (28.358).

Pel que fa a l’estiu, des de Lloret Turisme són prudents però auguren unes xifres millors que les del 2015.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.