Els hotelers de Lloret de Mar qualifiquen d'error i de relliscada que s'hagi utilitzat una fotografia de les Bahames per a promocionar la Costa Brava. La imatge es va fer servir en la fira de turisme de Madrid, Fitur. En saber-se que no corresponia al litoral gironí, van arribar crítiques d'arreu, fins i tot des de la premsa estrangera.
Davant d'aquesta situació, el patronat de turisme Costa Brava-Girona ha reconegut que sabia que la foto era de les Bahames. Però ha justificat que l'important no era el lloc sinó el concepte que volia transmetre. Diu que només buscava el simbolisme d'unes petjades a la sorra davant d'un mar blau intens. El patronat ha lamentat la polèmica i ha assegurat que no utilitzarà la imatge en més anuncis promocionals.
El sector hoteler de la vila també ha volgut dir la seva. El president del gremi, Enric Dotras, treu importància als fets, però assenyala que “és una relliscada que no s’ha de repetir”.
Als hotelers els ha “sorprès” que el patronat hagi utilitzat una fotografia de les illes caribenyes per il·lustrar la Costa Brava, on, afirmen, hi ha imatges millors.
Enric Dotras creu que l'utilització de la imatge de les Bahames s'ha produït per la "precipitació". Assenyala que Fitur era a prop. El patronat disposava d'una imatge del Pirineu amb unes petjades a la neu i volia el mateix a la platja. Per manca de temps, va utilitzar una foto d'arxiu que transmetia el concepte de passejar a prop del mar.
