Uns 60 alumnes de la Immaculada Concepció fan difusió de la donació de sang

Prevista aquesta setmana a Lloret, un dels objectius és buscar primers donants.

Míriam Valls i alumnes de la Immaculada Concepció.
Uns 60 alumnes de la Immaculada Concepció fan difusió de la donació de sang
00:00

Una 60a d’alumnes de l’escola Immaculada Concepció fan difusió de la donació de sang prevista aquesta setmana a Lloret de Mar. Es tracta de la primera jornada de l’any, prevista la tarda de dijous al centre cívic del Rieral i divendres, durant tot el dia, al Teatre.

Un dels objectius és trobar primers donants. Miriam Valls, mestra del col·legi, explica que «és un bon aprenentatge per als alumnes, se’ls sensibilitza amb aquesta problemàtica, es motiven i se senten orgullosos en veure que poden ajudar».

Els alumnes de la IC, explicant la campanya a l'escola Àngels Alemany.
Els alumnes de la IC, explicant la campanya a l’escola Àngels Alemany.

Tots els alumnes que col·laboren són de 3r de la ESO. Martina Urdiales i Francesc Gironès expliquen que la crida s’adreça «a la gent de Lloret, per trobar nous donants».

Gonzalo Garcia i Arshia Kalra exposen que els requisits per donar sang són «no patir cap malaltia, pesar més de 50 kg i tenir més de 18 anys».

Pau Arpí i Mariona Corretge expliquen que el 21 de gener «serem al teatre, ajudant els organitzadors, i els dies previs, animant la gent a donar sang».

La campanya a Lloret de Mar (Centre cívic del Rieral)
La campanya a Lloret de Mar (Centre cívic del Rieral)

Brayan Bravo i Martina Calero exposen que «hem fet cartells i els hem penjat per tot el poble, també hem fet vídeos per a les xarxes socials, anirem a instituts i escoles, perquè informin les famílies per si volen donar sang».

Finalment, Guillem Reñaga i Alina Trifan argumenten que col·laborar amb aquesta iniciativa solidària «ens ajuda a conscienciar-nos, a ser més solidaris, perquè quan siguem grans, donem sang a gent que ho necessita».

La donació al Teatre.

El dia 20 de gener es podrà donar sang al Centre Cívic del Rieral en horari de tarda, de 4 a 9 del vespre. I l’endemà, 21 de gener, al Teatre, tant al matí (de 10 a dues) com a la tarda (de 4 a dos quarts de 9).

Es recomana reservar hora al web donarsang.gencat.cat.

Cartell de la campanya a Lloret.
Cartell de la campanya a Lloret.

El Sopar de Dones Solidàries torna a Lloret per recaptar fons contra el càncer de mama

La dinovena edició se eclebrarà aquest dijous a les vuit del vespre a la Sala Palas Atenea de l’Hotel Guitart Central Park Aqua Resort.

Jordi Alarcón: «De vegades el pinyó val burrades i penses, qui comprarà panellets?»

A la pastisseria de la plaça de Melcior Montero i Vert, fa més de trenta anys que elaboren el dolç més tradicional de la Castanyada.

Minut de silenci en record de les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

L’Ajuntament trasllada el seu condol i solidaritat als familiars i amics de les víctimes, així com a totes les persones afectades, i agraeix la tasca dels serveis d’emergència.

Mercè Vilella: «Tinc 92 anys, estic bé, el cap em funciona, però les cames no tiren i he d’anar amb el taca-taca»

La lloretenca és una de les homenatjades al Dinar de la Gent Gran d'avui dimarts. També ho serà Nicanor Porto.