Arriben les primeres dades sobre la utilització del servei de Wi-Fi gratuït, que s’ha estrenat aquest estiu a la platja gran de Lloret. Segons fonts municipals, s’han comptabilitzat fins a 4.000 connexions diàries de mitjana des d’algun dispositiu mòbil.
Es tracta d’una xifra elevada, que evidencia que és un servei que interessa els turistes que passen les seves vacances a Lloret, especialment els que no tenen dades pròpies per navegar per Internet. El regidor de Noves Tecnologies, Albert Robert, assenyala que “estem molt contents, ha estat una prova pilot exitosa, seguirem apostant per aquesta oferta“.
Les altres dades que se saben és que hi ha al dia uns 20.000 dispositius mòbils amb el wifi obert a la platja o al passeig de Lloret, dels quals 4.000 fan servir la xarxa oberta de l’Ajuntament. Pel que fa a la connexió, és de 30 minuts de mitjana.
Amb aquests bons resultats a la mà, l’Ajuntament treballa per estrendre la xarxa a altres indrets de Lloret de cara al 2018. Serien “a la platja de Fenals i en carrers comercials com Sant Pere, de la Vila o Avinguda Amèrica“.
La Wi-Fi gratuïta s’ofereix des d’aquest estiu i al llarg de tot l’any des de la platja gran de Lloret, on hi ha onze punts d’accés. La manera de connectar-se és senzilla. Els usuaris només han de cercar l’opció @LloretdeMar i poden navegar per Internet de manera il·limitada.
La xarxa Wi-Fi també ofereix informació municipal sobre esdeveniments, agenda d’activitats i l’estat de la platja. A més, es poden consultar qüestions relacionades amb el comerç, la restauració i l’oferta de lleure. El sistema facilita la informació en l’idioma que l’usuari tingui predeterminat al telèfon o dispositiu mòbil.