Polèmica amb l’edifici del Casal de l’Obrera

La plataforma ciutadana Contratemps, que defensa la preservació del patrimoni singular de Lloret de Mar, està recollint firmes per a protegir l'edifici del Casal de l'Obrera. El motiu és l'antiguitat de la seu i el paper rellevant que ha tingut durant anys dins el teixit associatiu i veïnal de Lloret.   Però la iniciativa ha […]

La plataforma ciutadana Contratemps, que defensa la preservació del patrimoni singular de Lloret de Mar, està recollint firmes per a protegir l'edifici del Casal de l'Obrera. El motiu és l'antiguitat de la seu i el paper rellevant que ha tingut durant anys dins el teixit associatiu i veïnal de Lloret.

 

Però la iniciativa ha topat amb la negativa dels propietaris, que no volen que canviï la situació urbanística de l'edifici, el qual es podria enderrocar. Els amos asseguren que no tenen cap intenció de tirar-lo a terra, però diuen que temen que, si es preserva, no hi puguin fer cap tipus d'obres.

 

La plataforma Contratemps argumenta que hi ha altres edificis singulars a Lloret, com la parròquia o la casa de la vila, que, tot i que ningú els pensa enderrocar, estan protegits a nivell urbanístic. I això és el mateix que demanen pel Casal de l'Obrera. Aquesta iniciativa s'ha començat a estendre per la població, entre la qual s'estan recollint firmes. N'han reunit un centenar, com les d'exalcaldes convergents i socialistes.

 

Davant d'això, la junta del Casal de l'Obrera demana a la plataforma que aturi la campanya. L'argument que dóna la junta que dirigeix el casal de l'Obrera és que la situació actual és suficient i que no tenen cap intenció d'enderrocar l'edifici. Considera, a més, que aquest no té cap valor arquitectònic ni artístic, només de caire simbòlic.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.