El ple de Lloret de Mar donarà suport a la consulta del 9 de novembre. Almenys això es desprèn de la moció que presenten tots els grups, excepte el PP i el regidor no adscrit, en la sessió d’aquesta tarda. Serà de caràcter extraordinari i anirà després del ple ordinari. Romà Codina, alcalde de Lloret, de CiU, argumenta que la moció va vinculada “a donar suport a la llei de consultes, aprovada divendres passat al Parlament de Catalunya”.
Tot indica que el suport al 9N i a la llei de consultes s’aprovarà en el ple extraordinari. Està previst que comenci a les 19:30 hores. Una estona abans, a les 18 h, es donarà pas a la sessió ordinària. Un dels punts més destacats és la moció conjunta del MILLOR i PP, que reclamen que millori la neteja als carrers de Lloret. Les formacions de l’oposició fan ressò de les queixes d’un seguit d’associacions de veïns. El ple també debatrà la proposta del PP, per donar el nom del doctor Agustí Cabañas al CAP del centre. L’alcalde no hi veu “cap problema, va ser una persona britllant, que va fer una feina exemplar”.
La resta de punts del plenari fan referència a modificacions urbanístiques i de crèdit, per, entre d’altres, disposar de partida per dur a terme el projecte de millora al passeig Verdaguer i la rambla Romà Barnés.
Precisament, per donar a conèixer la iniciativa, aquest dimecres es fa un acte públic adreçat als veïns (a les 09:30 hores a la sala de plens). Romà Codina avança que es volen treure les voreres i deixar un entorn més accessible “com el carrer Sant Pere i de la Vila”. L’alcalde destaca que el projecte afectarà unes vies “que ja tocava intervenir, amb voreres molt estretes, una zona molt turística, si no fos pel cost, ja s’hauria fet anys enrere”.
El projecte de millora puja a 1.150.000 euros. L’Ajuntament ha obtingut una subvenció de 500.000 euros. La previsió amb què treballa és tramitar la iniciativa el més aviat possible, per poder fer les obres durant el primer trimestre del 2015.
