El ple preveu aprovar provisionalment el Pla Especial Urbanístic dels HUT

La sessió començarà a les 6 de la tarda i la podreu seguir en directe a través de Nova Ràdio Lloret i en el Facebook Live.

Una imatge de l'última sessió

Aquesta tarda hi ha ple ordinari de l’Ajuntament de Lloret. La sessió, que començarà a les 6 de la tarda, compta amb 11 punts a l’ordre del dia, 3 dels quals són mocions.
Una de les qüestions més destacades de les què es portaran a debat serà l’aprovació provisional del Pla Especial Urbanístic dels Habitatges d’Ús Turístic. En aquest punt, s’estimaran una part de les al•legacions que han estat presentades a l’informe.
Recordem que en el ple del passat mes de març, es va aprovar de manera definitiva l’ordenança que regula aquest tipus de vivendes.

A més, aquests habitatges hauran de tenir una placa amb la informació necessària l’exterior, per tal que quedi clara quina és la seva activitat. Cal destacar, també, que no es podran atorgar noves llicències fins que no estigui tramitat de manera definitiva el pla especial que regula l’activitat. Es preveu que això sigui a finals d’any.

D’altra banda, el ple també servirà per conèixer l’informe del síndic del ciutadà de l’any passat i nomenar els representants de l’Ajuntament per al consorci de la gestió de la Televisió Digital Local de La Selva Marítima.

A més, com hem dit, hi haurà tres mocions. La primera la presenten ICV-EUiA i En Lloret Sí Se Puede. Els dos grups de l’oposició volen que es condemnin les massacres comeses contra la població palestina per part de les forces israelianes, arran de les manifestacions a Gaza.

La segona de les mocions té com a objectiu protegir el corall vermell al litoral català. Aquest element, en el 2015, va ser elevat a la categoria “en perill d’extinció”. Ho defensaran diferents grups: CiU, PSC, ERC-Avancem, ICV-EUiA i En Lloret Sí Se Puede.

La tercera i última moció demanarà que s’adoptin accions per a millorar l’accessibilitat cognitiva de la vila. Les mesures que es volen implantar estan relacionades amb una millor senyalització viària, per a les persones que tenen dificultats per moure’s per la via pública d’una manera segura, per culpa de trastorns o discapacitats tant físiques com psíquiques. La defensaran els grups de C’s, PSC, ERC-Avancem, ICV-EUiA, En Lloret Sí Se Puede i el regidor no adscrit.

La sessió començarà a les 6 de la tarda i la podreu seguir en directe a través de Nova Ràdio Lloret i en el Facebook Live.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.